Jelentősen nőtt a kerékpárral utazók száma a vonatokon

iho/vasút   ·   2019.05.08. 09:00
kjegy150224_0

Egyik kiemelt feladatának tekinti a kerékpárszállítási szolgáltatás folyamatos javítását a MÁV-csoport, ezért az állomásfelújítások és környezetrendezés során a kerékpáros utasok érdekeit is igyekszik kielégíteni. A beruházásoknál kiemelt figyelmet fordítanak a kerékpártárolók kialakítására, így már több ezer fedett, kamerával őrzött B+R parkoló fogadja a vonattal továbbutazókat. Az elmúlt néhány év pálya- és járműfejlesztéseinek, a motorvonat-beszerzéseknek és a szolgáltatási színvonal emelésének köszönhetően a kerékpáros jegy- és bérleteladások száma 2017-ről 2018-ra 13,4 százalékkal, több mint 545 ezerre nőtt.

A MÁV-Start a kerékpáros jegyekkel, bérletekkel kapcsolatban számos újítást vezetett be. Két éve már a kerékpárjegy és a kerékpáros túrajegy is megvásárolható e-vonatjegyként, amelynek igénybevételével elkerülhető a sorban állás, és akár okostelefonon vagy tableten is be lehet mutatni a jegyvizsgálóknak. Ráadásul az e-vonatjegyeket tíz százalékkal olcsóbban lehet megváltani, ez vonatkozik a kerékpárokra online váltott jegyekre is.

Egyre több kocsi és motorvonat rendelkezik hivatalos kerékpártartó funkcióval, így nem kell a felvételen látható módon, az előtérben utaztatni a biciklit

A vasútvállalat további kedvező árú jegyeket is kínál a bringásoknak: kerékpáros túrajeggyel az ország bármely területéről, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen 420 forintért szállítható bicikli a Balatonhoz, a Fertő tóhoz és a Tisza-tóhoz. Így nemcsak a tavakhoz lehet eljutni, hanem az azok körül található állomások, megállóhelyek között utazva sem kell aznap újabb kerékpárjegyet váltani. A vasúti vagy Budapest-bérlettel rendelkező ingázóknak pedig érdemes kerékpár-havibérletet váltani, amely néhány menettérti utazás után behozza az árát. A havi, félhavi vagy harminc napos vasúti bérlettel közlekedők a hétvégi napokon díjmentes kerékpárjegy megváltásával utazhatnak biciklivel együtt, a bérleten feltüntetett viszonylaton.

A legtöbb biciklis Győr és Mosonmagyaróvár között, Budapest és a Velencei-tó menti állomások, illetve Siófok között utazik, de a Dunakanyar felé a szobi és a köztes váci, dunakeszi és felsőgödi állomások is népszerű úti célok. Ezeken kívül gyakran váltanak kerékpárjegyet a Budapest–Szeged, valamint az Alföldön a Kecskemét–Kiskunfélegyháza és a Szeged–Kiskunfélegyháza szakaszokra is.

A gyorsvonati kocsik felújításának köszönhetően tavaly ősztől további húsz, kerékpárszállításra alkalmas előtérrel is rendelkező személykocsi állt forgalomban, melyeken kocsinként három kerékpár szállítható. Tíz új IC+-kocsi is közlekedik már próbaüzem keretében, ezekben a kocsikban nyolc kerékpár szállítható. Az IC+-kocsik felhasználását a balatoni forgalomban is tervezi a MÁV-Start.

A vasúttársaság a bicikliszállítást minden budapesti elővárosi vasútvonalán lehetővé teszi, ezeken a vonalakon korszerű, alacsonypadlós Flirt vagy Desiro motorvonatok is közlekednek. A járművek teljes mértékben kielégítik a mai kor igényeit: tágas, légkondicionált, kerekesszékek és kerékpárok fogadására alkalmas utasterekkel, modern utastájékoztató rendszerrel, wifivel rendelkeznek. 2020 első negyedévétől a legforgalmasabb Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon pedig forgalomba állnak az emeletes KISS motorvonatok, amelyeken még több kerékpár fér majd el. Ezek a járművek hétvégenként megjelennek a Velencei-tó mentén is, illetve nyaranta a Balaton déli partján.

A kedvezményes kerékpárszállítási lehetőségekről a MÁV-csoport honlapján olvasható bővebb információ, de a Mávdirekt telefonos ügyfélszolgálat vonalán, a +36-1-349-4949-es telefonszámon is lehet érdeklődni.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.