Jelentősen csökken a menettartam Kolozsvár és a magyar határ között
A Kolozsvár–Nagyvárad vasútvonal folyamatban levő korszerűsítésének köszönhetően a korábbi három és fél óráról két óra 14 percre csökken a menettartam Kolozsvár és a magyar határ közötti 166 kilométeren.
A vasútvonal felújítása 2023 végén kezdődött. A beruházás megkezdését követően a Budapest, Kolozsvár és a Székelyföld között közlekedő nemzetközi vonatok Biharkeresztes helyett Nyírábránynál lépik át a határt, és a Szilágyságon át, a Nagykároly–Zilah–Zsibó–Dés útvonalon haladnak – Kolozsvárra Dés személypályaudvari átszállással lehet eljutni.
A CFR állami vasúttársasághoz tartozó CFR Infrastructura tájékoztatása szerint korábban 65–85 kilométer per órás maximális engedélyezett sebességgel haladtak a személyvonatok a Kolozsvár és Nagyvárad között. A korszerűsítés és villamosítás hozományaként a pályára engedélyezett sebesség óránkénti 120–160 kilométerre nő majd (ahhoz, hogy a vonatok is 160-nal közlekedhessenek, jármű is kell, ám ilyen jelenleg nincs a CFR Calatori állományában...). A román kormány a 7,66 milliárd lej (610,8 milliárd forint) összértékű beruházást az országos helyreállítási terv keretében, uniós forrásból finanszírozná. Ennek az egyik feltétele a munkálatok 2026 augusztusáig történő befejezése.
A Kolozsvár és Kissebes (Poieni) közti 89,27 kilométeres szakaszon már folyik a munka, a Kissebes–Élesd (Alesd) szakaszra pedig kiadták az építési engedélyt, az Élesd és a határ közti szakasz építési engedélyének a kibocsátása pedig folyamatban van. A CFR Infrastructura szerint a korszerűsített vasútvonal átadására 2027-ben kerülhet sor.
(Képünkön: Bánffyhunyad vasútállomás felvételi épülete)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!