Izrael: az emeletes vonatok a jövő
Összes személyszállító szerelvényét kétszintesre cserélné az Israel Railways (ISR) a várhatóan megugró utasszámok miatt.
A vasúttársaság nemrégiben fogadott el egy hétmilliárd új sékel, vagyis körülbelül 638 milliárd forint értékű járműbeszerzési programot, mellyel kivezethetik a forgalomból az egyszintes vonataikat. Erre a folyamatosan növekedő utasmennyiség okán van szükség:
a számítások szerint 2025-re évi 105 millió, 2040-re pedig már 300 millió utast szállíthatnak az Israel Railways szerelvényei.
A program a következő járművek beszerzését foglalja magába:
- 96 kocsinyi kétszintes Alstom-ingaszerelvényt;
- négy Traxx villamos mozdonyt az Alstomtól;
- 81 részben kétszintes, villamos üzemű Desiro HC motorvonatot a Siemens Mobility-től.
A típusok nem ismeretlenek a vasúttársaság számára, mivel már jelenleg is használnak 580 kétszintes Alstom-kocsit, hatvankét Traxxot, valamint 24 Desiro HC-t – utóbbiakból további harminchat áll gyártás alatt.
Az új járművekbe nagyobb asztalokat szerelnek majd be, hogy az utasok kényelmesen tudják használni laptopjaikat, néhány kocsiban pedig kerékpártároló helyek alakítanak majd ki. A járműbeszerzésnek köszönhetően az ISR ezernél is több új ülőhelyet tud majd kínálni egy nyolckocsis Alstom-ingavonaton, valamint a két hatrészes Desiro HC-ből álló szerelvényeken is – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön az ISR egyik Desiro HC szerelvényét rakják hajóra Hamburgban, hogy új hazájába utazzon. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!