Itt egy újabb gumicsont? Milyen is lehet az a gyorsút?
A Magyar Közlönyben jelent meg a kormányhatározat az új kategória bevezetéséről. Innen muszáj szó szerint idéznünk a távirati irodát, mert gyönyörű: „A határozat leszögezi: a kormány egyetért az új gyorsforgalmiút-kategória bevezetésének szükségességével, a kitűzött közútfejlesztési célok elérése érdekében. Ennek alapján a nemzeti fejlesztési miniszternek – az érintett miniszterek bevonásával – gondoskodnia kell az új gyorsforgalmiút-kategóriára vonatkozó jogszabályi és műszaki környezet kialakításáról.
A határozat szükségesnek tartja viszont, hogy például a »gyorsút« mellett is megépüljön a vadvédelmi kerítés; a »gyorsút« megépítésekor a szintbeli kereszteződések között a legkisebb távolság 15 kilométer lehet; a szintbeli kereszteződésekben pedig a jelzőlámpás forgalomszabályozás az elsődleges.
A »gyorsút« tervezésekor a terveket úgy kell elkészíteni, hogy a »gyorsutat« magasabb gyorsforgalmiút-kategóriára – autóúttá, autópályává – lehessen fejleszteni.
Felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg, a gyorsforgalmiút-fejlesztéseknél mely esetekben alkalmazható az új úttípus. Ott, ahol erre lehetőség van, az előkészítést haladéktalanul kezdjék meg. A jogszabályi és a műszaki környezet módosulását követően pedig az új gyorsforgalmiút-kategóriának megfelelő, meglévő úthálózati elemeket sorolják át ebbe a kategóriába.”
Kedves olvasók! Ne várjunk a nyakkendősökre! Segítsünk nekik! Hol, hogyan lehet ebből az egészből valami (bármi)? Várjuk kommentjeiket itt, a cikkünk alatt és a Facebook-oldalunkon! A valóban hasznos hozzászólásokat összegyűjtjük, összefoglaljuk, hátha hasznát veszik majd az illetékesek.
Augusztusban egyébként tettek már arra is utalást, hogyan képzelik el ezt az egészet, sőt októberben is volt már róla szó, most hivatalos lett..
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!