Itt a tavasz, éledeznek a kisvasutak

iho/vasút   ·   2017.04.05. 11:39
400px_laev
Tavaszi menetrend az Északerdőnél

Áprilissal életbe lépett a tavaszi menetrend az Északerdő Zrt. Lillafüredi Állami Erdei Vasútján (LÁEV). Ez több vonatpárt jelent a téli menetrendhez képest, és már hétköznap is közlekednek menetrend szerinti járatok. Az első járat minden nap 9 órakor indul Miskolcról, a Dorottya utcai állomásról. Azt követően hétköznap 11 óra 30-kor, 14 órakor, április 13-tól pedig 16 óra 30-kor is közlekednek a menetrendi járatok Garadnára. A hétvégéken és az ünnepnapokon kereken 9 órától hetvenöt percenként követik egymást a szerelvények. A tavaszi menetrend április 28-ig, a nyári menetrendi időszak kezdetéig lesz érvényben, ami majd további bővülést jelent az erdei vasút menetrendi járatainak kínálatában.

Az Északerdő Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasútján idén a megszokottnál két héttel korábban, már április első hétvégéjén elindultak a járatok. Április 9-ig szombatonként 10 órakor és 14 órakor lehet Pálházáról Rostallóra utazni, vasárnaponként pedig a délelőtti járatpár közlekedik. A megszokott menetrend április 15-én lép életbe. Onnantól naponta 8 óra 30-kor, délben és 15 óra 30-kor indulnak majd a vonatok egészen október végéig.

Mindkét erdei vasút részletes menetrendje megtalálható a www.eszakerdo.hu, a www.laev.hu és a www.kisvasut.hu internetes oldalakon.

Áprilissal felpezsdül az élet az Északerdő Zrt. vasútjain is, a tavaszi menetrend több járatot biztosít (fotó: Szever Dániel)

Hatvankilenc éves a Gyermekvasút

Április 8-án, szombaton ünnepli hatvankilencedik születésnapját a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút, amelynek építését 1948. április 11-én kezdték el a budai hegyekben. Ezzel a rendezvénnyel kezdődik a valamennyi kisvasutat bemutató éves programsorozat is. Ezen a napon tartják a Gyermekvasút napját. A Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány és a budapesti Gyermekvasút közös rendezvénye egyúttal a Kárpát-medencei kisvasúti napok évadnyitója is. A tavalyi kisvasúti naphoz hasonlóan Szépjuhászné állomáson kezdődik a program. A Budakeszi út szomszédságában lévő állomáson szombaton 10 órától térzenével várja az érdeklődőket a Gyermekvasút fúvószenekara, majd a nyitóünnepség után különvonat indul. Az idei rendezvényen is a vasútvonal egyik legkedveltebb látványosságát, a hárs-hegyi fordítóalagutat mutatják be az utasoknak. Az alagúttúrán gyalogosan kelhetnek át a fáklyákkal kivilágított, 198 méter hosszú műtárgyon. A beállókban a Gyermekvasút történetét és működését bemutató alkalmi kiállítás várja az érdeklődőket, majd vonattal folytathatják útjukat a hűvösvölgyi végállomásig. A kisvasúti napi különvonat érkezése után Hűvösvölgyben a Gyermekvasút vasútmodellező szakköre várja az utasokat. Délután a rendezvény résztvevőit gumikerekű közúti kisvonat viszi le a Széll Kálmán térre. A programra az ebéd árát is tartalmazó részvételi jegyeket szombat délelőtt 10 órától a különvonat indulásáig Szépjuhászné állomáson lehet megváltani. A rendezvény részletei a Gyermekvasút honlapján (www.gyermekvasut.hu) megtalálhatók. Ezen a szombaton a déli órákban néhány menetrend szerinti személyvonat rövidebb útvonalon, csak Széchenyihegy és Szépjuhászné állomás között közlekedik. Ebben az időszakban Szépjuhászné és Hűvösvölgy között gumikerekű közúti kisvonatok szállítják az utasokat.

A Gyermekvasút első szakaszának építését hatvankilenc évvel ezelőtt, április 11-én kezdték el a Széchenyihegyen. Az egész évben üzemelő kisvasúton a szolgálatot tíz-tizennégy éves korú gyermekek látják el. A közel tizenkét kilométeres vonal 2015-ben a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.