ITA privatizáció: a Lufthansa egyedül is, de kevesebbet…

iho/repülés   ·   2022.11.24. 09:00
ita-a350-ab

A római kormányváltás a jelek szerint meghozta a várt fordulatokat.

Újabb fordulathoz érkezett a sokéves folytatásos regény, az Alitalia majd a belőle alakult, kisebb és hatékonyabbnak ígérkező ITA Airways magánosítása, amelynek fordulatairól rendszeresen beszámolt portálunk, és néhány hete úgy tűnt, talán közeledik a megoldás a Lufthansa és az MSC svájci tulajdonú logisztikai nagyvállalat közös vállalkozásaként, azonban az utóbbi nemrég bejelentette, hogy kiszáll az üzletből.

A friss hír: a római kormány pénzügyminisztere szerint a német légitársasági csoport a partner nélkül is hajlandó az ITA (legalábbis részleges) megvásárlására.

Az eredeti felállás szerint az MCS húsz százalékot birtokolna az olasz cégből, a Lufthansáé hatvan százaléknyi többség lenne, a többi maradt volna olasz kézben, az olasz gazdasági tárca kezelésében.

Azonban a jelek szerint azoknak lett igazuk, akik azt jósolták, hogy az új olasz kormány beiktatásával csak bonyolódnak a dolgok. Így történhetett, hogy azóta egyes nemzetközi portálok „politikai machinációkat” emlegetnek, és a jelek szerint a kabinet egyetértésével, sőt, kezdeményezésére, az igazgatótanács leváltotta az eddigi elnököt: Alfredo Altavilla volt, aki az ITA megalakítása óta dönthetett a legfontosabb ügyekben, most Maria Lazzerini a felelős a privatizációs folyamatok folytatásáért, az elnök Antonio Turicchi lett.

Információk szerint a jelenlegi helyzetben a Lufthansa már kisebbségi tulajdonrészt is lehetségesnek tart. Gyanítható, hogy a németek elég pontosan látják, az eddigi fejlemények alapján nem várható, hogy Róma a korábbi üzleti tervnek a Lufthansára eső részében gondolkodna. Már a hosszú történet korábbi szakaszában is többször nemcsak, hogy felbukkantak, de alakította is a helyzetet az olasz politika és közvélemény óvatosan fogalmazva erős idegenkedése attól, hogy a kvázi nemzeti kincsként számon tartott légitársaság német dominancia alatt működjön tovább, tehát az sem elfogadható, hogy azt a hatvan százalékot birtokolja a Lufthansa csoport, ami az MCS partnerségében neki jutott volna.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek