Ismét repühetnek a Hawk T1-esek

iho/repülés   ·   2011.09.02. 11:30
Bae_hawk_t1_cimkep

A Királyi Légierő közleménye csak annyit tartalmaz, hogy a vizsgálat megerősítette a típus légialkalmasságát, de a dokumentum nem tér ki a konkrét balesetre, amely miatt a RAF átmenetileg földre kényszerítette a flottát.

Mint akkor beszámoltunk róla, augusztusban a Bournemouth-i Légi Fesztiválon a város repülőterétől nem messze, a Stour folyó mellett zuhant le a „Red Four”, 33 éves jobbkísérő, Jon Egging repülőhadnagy gépe. Meg nem erősített feltételezések szerint a Hawk hajtóművével lehetett valami probléma, a gép elveszthette tolóerejét, a pilóta kivált a kötelékből, katapultált, de már későn.

A Flight International repülési szaklapban Peter Collins szakíró, aki maga is tagja volt korábban a köteléknek, arra hívta fel a figyelmet, hogy műszaki probléma esetén a bajba jutott gép ugyan azonnal kiválik a formációból, de a pilóta számára komoly nehézség, hogy a referenciája, a vonatkozási rendszere mindeddig a vezérgépre irányult, innentől hirtelen kell átváltania egy egészen másfajta orientációra. A másik fontos elem a katapultálás pillanata: tizedmásodperceken múlik, hogy a pilóta időben, és a sérülések elkerülése érdekében helyes testhelyzetben hagyja-e el a gépet.

A bemutatókötelék elhunyt tagjának most hétvégén lesz a temetése, ezért a Red Arrows nem vesz részt a hagyományos Duxford Airshow repülőbemutatón. Szeptemberre a kötelék hivatalos weboldalán 18 bemutatójuk szerepel. A gépeikre tehát megkapták a repülési engedélyt, de egyelőre nem tudni pontosan, mikor vállalja a formáció ismét a közönség előtt a szereplést.

Kapcsolódó hírek