Intercity Express Program az Egyesült Királyságban

iho/vasút   ·   2012.07.26. 09:35

Az Egyesült Királyság közlekedési minisztériuma és az Agility Transport 4,5 milliárd font értékben írta alá a szerződést az Intercity Express Programme megvalósítására, amelynek keretében 200 kilométeres óránkénti sebességre képes hálózatot alakítanak ki a következő években.

A program első szakaszában 369 elektromos és dízel-elektromos jármű beszerzése történik a Great West hálózat számára. Utóbbi szerelvények természetesen azokra a vonalakra kerülnek, amelyeket még nem villamosítottak, ha pedig lezajlik a villamosítás, ezeket kivonhatják a forgalomból. Az ilyen kettős üzemmódú járművek a becslések szerint 200 millió fontos megtakarítást nyújtanak azzal, hogy nem kell külön dízelegységeket vontatni a felsővezetékek alatt – értékeli a railwaygazette.com.

A második szakaszban az East Coast hálózat kap 227 járművet, további 270 vagonra szóló opció kíséretében.

Az Agility Trains a Hitachi Rail Europe és a John Laing Investments konzorciuma, amely 2009-ben szerezte meg a jogot az Intercity Express Program megvalósítására, a financiális hátteret a PricewaterhouseCoopers biztosította, a tanácsadó cég egyébként jelezte, nem volt épp egyszerű felhajtani a beruházási összeget a japán és európai befektetőktől, amikor az európai hitelválság következtében egyelőre csökkennek a kapacitások.

A PwC közlekedési szakágazatának vezetője szerint a szerződés nagysága és értéke szerint ez az eddigi legnagyobb, magántőkéből történő vasútfejlesztési befektetés a világon.

A szerződéskötés azt jelenti, hogy az Agility Trains megkezdheti a járművek legyártását Newton Aycliffe-i üzemében. A közlekedési tárca vezetője szerint a gyár létesítése az egész ország gépiparának fontos újdonsága, ami egyébként csaknem ezer munkahelyet teremt helyben és sok ezret a beszállítóknál. Közben a Hitachi karbantartó részlegeket létesít Bristolban, Swansea-ben, Nyugat-Londonban és Doncasterben.

A Super Express vonatai a Great Western hálózatán 2017-től, az East Coast hálózaton pedig 2018-ban kezdik a menetrend szerinti közlekedést, a járatokat franchise-rendszerben üzemeltetik majd a Great Westrennél a London–Swansea, London–Oxford–Hereford, London–Gloucester–Cheltenham és London–Bristol vonalakon, az East Coast rendszerben pedig a London– Leeds és a London–Edinburgh–Aberdeen/Inverness vonalon.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Új ebrendelet lépett életbe a vasúton

MÁV/iho   ·   2024.11.06. 11:00

Változnak, egyszerűbbé válnak a kutyák és gazdáik utazására vonatkozó szabályok a MÁV-csoportnál. Már mminden helyjegyes vonaton szállítható kis- és közepes termetű kutya zárt doboz nélkül, csupán póráz és szájkosár használata mellett.

Ellátási lánc Logisztika Jogi osztály

Továbbra is kihívást jelent a Brexit a logisztikában?

iho.hu   ·   2024.10.23. 16:45

A Brexit hatása az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelemre, és ezzel egyidejűleg a kapcsolódó logisztikai folyamatokra négy év elteltével is érezhető. A folyamatosan bevezetett új szabályozások, megnövekedett költségek és a határátkelési eljárások bonyolultsága jelentősen megnehezítik a vállalkozások működését.