Indonéz 737-500 balesete
Váratlan magasságvesztés, 3500 méterről. Robbanások? Tizenkét év, az ötödik gépvesztése a légitársaságnak.
Öt perccel felszállás után eltűnt az irányítók ernyőiről a Sriwijaya Air Dzsakartából Pontianak felé induló járata, a gép a tengerbe zuhant, egyes roncsdarabjait már megtalálták a mentőegységek.
Az 1994-ben készült és korábban a Continental (United) által használt, a légitársaságnál 2012 óta üzemeltetett PK-CLC lajstromjelű Boeing 737-500-s fedélzetén 56 utas volt és hétfőnyi személyzet, sorsukról egyelőre nincs jelentés.
Az AvHerald által ismertetett ADS-B adatok szerint a gép a Szukarno repülőtér 25-ös jobb pályájáról szállt fel, majd jobbforduló után tartott észak-keletnek, és közel 3500 (FL110) magasból kezdte, a reptértől 19 kilométerre a „gyors süllyedést” a Dzsakartai-öböl vize felé. A meteorológiai jelentések szerint a baleset idején a körzetben esőzés volt, január a régióban a monszun-időszak tetőpontja, de az adatok nem mutatnak nagyon rossz időjárást.
Egy közeli sziget lakói találták meg az első roncsokat a felszínen, miután beszámolójuk szerint két robbanást hallottak.
A Sriwijaya Air Indonézia harmadik legnagyobb légitársasága, 19 gépes 737-es flottával. Több mint tíz évig szerepelt az Unió tiltólistáján, 2018-ban került le róla. 2008-ban volt egy hidaulika-hibával imdult, teljes gépvesztéssel járó lefutásos eseménye egy halottal, 2011-ben sérülések nélkül végződött egy rossz időben kivitelezett leszállás után a pályáról való lefutás, amely után szintén le kellett írni a gépet. Fél év múlva hasonló esemény miatt kellett törölnie a flottából az egyik gépet, majd 2017-ben megint egy túlfutásos baleset közben tört össze javathatatlanul egy 737-ese a cégnek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!