Huszasával dübörög az egyeskocsi-forgalom Bácskában
Még Szergej dübörög az ország legtolatósabb tehervonata élén, de már nem sokáig.
Az utóbbi hetekben a hazai tolatós tehervonatok közül a legizgalmasabb fotótémát talán a 154-es vonalat kiszolgáló menet szolgáltatja. A belgrádi fővonal átépítése miatt jelenleg Kiskunhalason a bajai vonal zsákutcában végződik, a személyvonatok Uzsgyijai Külsőhalas megállóig járnak, itt fordulnak vissza – átszállással lehet továbbmenni Kiskunfélegyháza felé, papagájos ingákkal. A tehervonat tehát Baja irányából jár, oda pedig Dombóvár felől érkezik az elegy a dimbes-dombos 50-es vonalon hetente, minden szombaton. A 154-es vonal tolatósa reggel indul el Dombóvárról, és az elvégzendő munka mennyiségének függvényéban indul vissza valamikor a délutáni órákban. A vonal állomásain fát rakodnak, a tehervonat így Eas-kocsikkal jár, mostanában jó sokkal.
Nem is kevéssel! Már az előző héten is húsz üres kocsit osztott el a Szergej Bácsalmáson, Mélykúton és Kunfehértón, és most is ugyanennyi üres vagonnal szolgálták ki az egyeskocsi-forgalmat, de ezúttal még Jánoshalmára is beállítottak két üreset. A tehervonat mindig magával viszi a rakott kocsikat, miután kicserélte őket üresre, így előfordulhat, hogy hosszabban megy tovább, mint ahogy érkezett. Cserében a visszaúton már nem kell tolatni. Most szombaton például csak három kocsit hagytak Bácsalmáson, de nyolc rakott volt a rakodón, így Bácsalmásra a tolatós húsz, Mélykútra már 25 kocsival érkezett!
Már bőven délután volt, mire a bácsalmási, mélykúti és jánoshalmai tolatások után, a kétórás Uzsgyi-ütemben megérkezett a 116-os Szergej és vonata Kunfehértóra. Itt az állomásból kiágazó, izgalmas vonalvezetésű rakodóvágányon is becserélték az üres kocsikat, és akkor állt helyre a világ rendje: a nagyvas immár húsz rakott kocsi élén pompázott a késő délutáni napsütésben. Mire elmentek az aktuális interrégiók, az időközben kisütő nap is lement. A mozdonyvezető ideje valahol útközben lejárt, de érkezett leváltó kolléga, akivel a vonat végülis Bátaszékig jutott el, de az 50-es vonal altatása miatt csak vasárnap hajnalban tudta folytatni útját Dombóvárra.
Információink szerint áprilistól a Rail Cargo Hungaria már saját dízel Traxx mozdonnyal szolgálja ki a Dombóvár-környéki kiszolgáló tehervonatokat, a mozdonyvezetők már csinálják a típusismeretet a gépre. A pletykák szerint eredetileg Székesfehérvárra került volna a gép, de a dombóvári Szergejek téli kiszámíthatatlan rendelkezésre állása miatt a tolnai fűtőház nyerte meg a modern mozdonyt. Várhatóan az összes tolatóst a Traxx viszi majd, plusz ami még éppen jut neki: Baja, Bátaszék, Komló, Kunfehértó, Tamási, Pincehely. Az RCH a környékbeli tehervonatait a komlói, a pincehelyi és a bátaszéki tolatóson kívül már most is saját mozdonyvezetővel továbbítja, de egyelőre még startos Szergejjel. Megnyugtatásul: mivel más vasúttársaságok is mozognak a környéken, elsősorban a gabonaforgalomban, azért láthatunk még M62-est március után is az 50-es vonalon. A 210-es gépet például jelenleg a Raillog bérli, a szekszárdi gabonarakodásban ez a mozdony működik közre.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!