Hol készül a váci cement?

A 2001-ben alakult MÁV-REC Kft. jelenleg az ország öt iparvasútjának a kiszolgálását végzi, Bobókkal és Dácsiával működik Beremenden, a Szabadkikötőben, Dunaföldváron Szabadegyházán és Vácon, Kaposváron és Püspökladányban pedig szolgáltatási pontot üzemeltet.
A Duna-Dráva Cement Kft. (DDC) váci gyárának iparvágány-hálózatán két classic ipari Bobó dolgozik. Az alapanyagok érkezése után mérlegelik a rakott vagonokat, majd azok ürítésénél segédkeznek a tolatógépek. Az üres vonat összeállítása után a feladat újra a MÁV-Trakcióé, az ő remot Szergejük húzza a vonatokat a váci vasútállomás és a cementgyár iparvágánya között.
A váci cement elsődleges alapanyaga a Naszály-hegyből származó triászkori mészkő, a cementygártáshoz szükséges kohósalak, szén és petrolkoksz azonban már vasúton érkezik. A szénszállítmányok viszonylag ritkák, a Dunai Finomítóból származó petrolkoksz is csak a szállítás kisebb részét teszi ki. A mészkő szennyezésére használt kohósalak azonban heti több alkalommal is érkezik Dunaújvárosból.
Van tehát élet az iparvágányon, a jól karbantartott öreg Bobók azonban helyt állnak. A MÁV-REC Kft. tervezi a mozdonyflottája remotorizációval egybekötött korszerűsítését, ebbe a gépek egységes éberségi- és vonatbefolyásoló berendezéssel való fölszerelése is beletartozik.