Hol a futó? SMS jött a kapitánynak
Lezárult a vizsgálat egy 2010 májusában történt incidens ügyében. Az ausztrál Jetstar légitársaság egyik gépe Szingapúrban azért volt kénytelen leszállás közben átstartolni, mert nem volt kiengedve a futóműve, miközben már csak 150 méter magasan volt a föld felett.
A vizsgálat szerint a több mint 13 ezer órát repült kapitány szöveges üzenetet kapott a mobiljára, és ez terelte el a figyelmét. A több mint 4000 órás gyakorlattal rendelkező másodpilóta a jelentés szerint kimerült volt, és ez magyarázza, miért nem avatkozott idejében közbe.
Másképp következett be kellemetlen incidens a napokban a Pinnacle Airlines Canadair CRJ-200 típusú, N8390A lajstromjelű gépével, amely Montrealból szállt fel Detroit úti céllal, de a személyzetnek nem sikerült behúzni a futót. Húszpercnyi repülés elteltével a gép probléma nélkül leszállt Montrealban, ahol megállapították, hogy felszállás előtt nem távolították el a parkolás közben kötelező, de indulás előtt kihúzandó, feltűnő piros „Remove before flight” feliratú szalaggal ellátott biztosító csapszeget az orrfutóról.