Hogyan alakult a regisztrált domainek száma a koronavírus hatására?
(x)
A cikkben nemcsak a domainfoglalások számának alakulását mutatjuk meg, hanem igyekszünk az adatok mögé látni és megfejteni a kirajzolódó tendencia mögött meghúzódó tényleges okokat.
A koronavírus-járvány következtében rekordmennyiségű domainregisztráció történt
A 2020-as esztendő eddig robbanásszerű emelkedést hozott az újonnan regisztrált domainnevek kapcsán. Ezzel kapcsolatban két statisztikai adat is szembetűnő. Egyrészt az idei év eddigi bármely hónapjában több domainfoglalás történt, mint a 2019-es esztendő hasonló periódusában.
Másrészt a koronavírus-járvány idején minden eddiginél több domainregisztráció történt, méghozzá markáns emelkedéssel. Ezek a számok mindenképpen arra világítanak rá, hogy a hazai vállalkozók körében történt egy fontos felismerés.
Amennyiben Ön most szeretné fellendíteni vállalkozását az online térbe történő belépéssel, nincs késő! A Rackhostnál elérhető domainregisztrációval közelebb kerülhet a kitűzött célokhoz!
Minek tudható be a domainfoglalásokkal kapcsolatos megnövekedett igény?
A COVID-19 váratlan érkezése több iparágban is olyan változásokat indított be, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Egyes ágazatok valósággal szárnyaltak az idei év márciusáig, majd egyik napról a másikra teljesen elapadtak a bevételek ezekben a szektorokban.
Világossá vált, hogy a teljes mértékben offline lábakon álló üzleti modellek életképtelenné váltak. Gyors reagálásra és az online üzemmódra történő átállásra volt tehát szükség számos piaci szereplő részéről.
Számtalan webshop, szolgáltatói és kivitelezői weboldal született tehát az elmúlt néhány hónapban, méghozzá a kiesett offline bevételek pótlása érdekében. Ezzel magyarázható az elmúlt periódusban tapasztalt megnövekedett igény a domainregisztrációkkal kapcsolatban.
Online jelenlét nélkül ma már nehezen lehet tartósan életképes egy vállalkozás
A 2019-es év ide vonatkozó statisztikai adatai szerint mindössze a hazai vállalkozások 62,4%-a rendelkezett saját honlappal. Habár ez az arány minden bizonnyal javult valamelyest a járvány hatására, még mindig sok a teendő.
Azt ugyanis mostanra be kellett látni, hogy online jelenlét nélkül bármely ma működő vállalkozás egyetlen váratlan eseményre van csupán a csődközeli állapottól. A koronavírus okozta válság határozottan rámutatott a több lábon állás fontosságára.
Legyen tehát az üzletünk bármennyire offline jellegű, mindenképpen ki kell építenünk egy erős online lábat is. Máskülönben örökké ki leszünk szolgáltatva a váratlan körülményeknek, ami túlzott kockázatot jelenthet a vállalkozásunk működését tekintve.
Egy jól működő weboldal felépítésével biztonságot teremthetünk tehát a váratlan események bekövetkezésének esetére.