Helyzetjelentés a keleti végekről
Volt úgy, hogy alig járt vonat, volt, hogy normalizálódott (már ahogy a napi 4–5 pár vonat normális) a helyzet. A MÁV Debreceni Igazgatóságának pályás szakemberei azonban nem hagyták a vonalat meghalni. (A 107-est sem ők zárták, záratták be!)
1979-ben megkezdtük (kezdő mérnökként itt indult az én pályám is) a vonal egyszerűsített korszerűsítését. A kis „i” vágányok pár év alatt átépültek fővonalból visszanyert vágánymezőkkel, stabil hatvan kilométer per óra sebességre alkalmas regionális mellékvonallá. A ritka vonatközlekedés és a leromlott utasforgalmi infrastruktúra azonban egyre csökkenő utaslétszámhoz vezetett a kétezres évekre.
Civil kezdeményezésre már több mint két éve egyre jobb menetrendet készítenek a vonalra. A reggeli csúcsidei követés jelenleg negyven perc. Szintén civil kezdeményezésre és a környékbeli valamennyi település összefogásával közösségi közlekedés fejlesztésre, jelentős összeget nyert a térség és a 106-os vonal. A mellékelt képek a téli építkezési szünetben készültek.
Sárándon, Derecskén, Derecske-Vásártéren, Konyári Sóstófürdőn, Kismarján elkészültek a magasperonok. Kismarja település lakott része mellett új megálló épült. (Konyár önkormányzata hosszas meggyőzés után csak most ébredt, de ott is lesz építkezés.)
Pocsaj-Esztárban és Nagykerekiben pedig a peronok mellett a közvetlen átszállást biztosító autóbuszmegállók is befejezés előtt állnak. Pocsaj-Esztár felújítás alatt lévő várótermében pedig már működik a valós idejű, új utastájékoztató rendszer. 2015-re még rengeteg munka van, de már látszik, hogy egy jó ügy és összefogás milyen eredményes lehet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!