Hegynek ütközött, majd lezuhant a Kamcsatkán eltűnt An-26-os
Nem sikerült az első megközelítés. A roncsot a tengerparton, találták meg, nincsenek túlélők.
Az orosz hatóságok azonosították a néhány órával ezelőtt eltűnt utasszállító lezuhanásának helyszínét. A Petropavlovsk-Kamchatsky Air Enterprise kéthajtóműves, légcsavaros-gázturbinás gépével, lajstromjele RA-26085, huszonkét utassal és hat főnyi személyzettel a fedélzeten Palana település közelében, az ottani repülőtér megközelítése közben szakadt meg a kapcsolat, majd miután a repülőgép nem szállt le más reptéren, megindult a kutatás az eltűnt gép után.
A keresést az időjárás nehezítette, alacsony felhőzettel és köddel, vagyis a látási viszonyok meglehetősen rosszak lehettek, a hegyek fölött a felhőalap mindössze 300 méteren volt. A környékbeli hegyek egyikének oldalán szenvedett balesetet ugyanennek a légitársaságnak egy Antonov An-28-asa 2012-ben, szintén megközelítés közben. Valószínű, hogy a meteorológiai körülmények szerepet játszottak a mostani balesetben is.
A Palana repülőtér pályája a szárazföld és a tenger felől egyaránt megközelíthető, a két helikopterrel is dolgozó mentőalakulatok mindkét irányban folytatták a kutatást, és vették a gép automatikus vészhelyzeti jeladójának jelzéseit.
A TASSZ friss jelentése szerint az An-26-os roncsait végül a településtől északra fedezték fel, 3,8 kilométerre a repülőtértől, a roncsok egy része az Ohotszki-tengerbe zuhant. A gép a szárazföld felőli leszállási irányon repült és másodszor próbálkozott landolással, amit a pályához képes keresztszél is nehezített. Az első megközelítést átstartolás követte, ezután ütközött hegynek majd zuhant le az utasszállító, mondják a helyi hatóságok.
A roncsok átvizsgálását és a tengerbe esett darabok keresését a beálló sötétség és a dagály miatt kellett felfüggeszteni.
A helyi hatóságok szerint az 1982-ben készült gép légialkalmassági engedélye augusztus végéig volt érvényes, műszaki problémája a repülést megelőzően nem volt. A személyzet is megfelelt az előírásoknak, a kapitány 35 éves de tapasztalt pilóta volt, állítja a légitársaság vezetője.
A légitársaság, rövidebb nevén Kamchatka Aviation, 1948-ban kezdte meg működését, mint az Aeroflot leányvállalata. Petropavlovszk városából hét településre repül, vegyes flottával, amelyben a most szerencsétlenül járt An-26-os mellett egy másik is dolgozik, ezeken kívül két L-410-est, két Jak-40-est és további két, teherszállítóként alkalmazott Jak-40-est üzemeltet a társaság.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!