Hatvanéves az Unimog
Ebből az alkalomból szakmai napot rendeztek a járműcsaládot forgalmazó Pappas Hungáriánál. A típust 1946-ban kezdték fejleszteni, egy évvel később már kész is volt az első darab. Albert Friedlich tervezte a járművet, és a Schwäbisch Gmündben székelő Erhard&Söhne céggel kötött szerződést a gyártásra. A cégnek ugyanakkor nem volt megfelelő kapacitása az 1270 milliméteres, vagyis két barázda krumplinyi nyomtávú jármű gyártására. Ezért 1949-ben a gyártást áthelyezték a göppingeni Boehringer Wekzeugmaschinen GmbH-hoz. Pedig Friedrich és mérnöktársai már a legelejétől azt szerették volna, hogy a járművet a Mercedes-Benz gyártsa. De a II. világháborút lezáró békeszerződések értelmében a cég akkor még nem építhetett összkerékhajtású járműveket. 1951 januárjáig összesen 600 darab 70200 típusú járművet gyártottak Göppingenben.
Miután 1951-ben végül átvehette a Mercedes a termelést, június 3-án hagyta el a gyárat az első 2010 típusú gépkocsi. A gyár azóta is tartja magát az eredeti építési elvekhez, ami sikeressé tette a mezőgazdaságban és a honvédelemben is a járművet: négy azonos méretű kerék, meredek terepszög, kihajtás elöl-hátul-oldalt.
Az Universal Motor Gerätből rövidített márkanév azóta is jól cseng a sárdagasztó felhasználók körében. Közülük sokan jöttek el a budapesti szakmai napra is, ahol megismerkedhettek a legújabb típusokkal, és be is mutathatták kedvenc Unimogjukat. Földi D. Attila a BKV, a MÁV és a veszprémi tűzoltóság egy-egy teherautóját örökítette meg.