Hatalmas tempóval fejleszt az Etihad Rail
Az új, kínai gyártású tehervagonok első adagját Abu-Dzabi kikötőjében vette át az Egyesült Arab Emirátusokban működő vasúttársaság. Az Etihad Rail a kínai CSR-től összesen 240 vagont szerez be, amiket kéngranulátum szállítására szeretnének használni. A teherkocsik borítását úgy tervezték, hogy a kén akár 99,9 százalékát is képes legyen megtartani a szállítás során. A vasúttársaság hét dízelmozdonyt is vásárol az EMD-től a kocsik továbbítására. A gépek az év első negyedében érkeznek.
A járművek egy 264 kilométer hosszú és jelenleg is építés alatt álló vasútvonalon fognak közlekedni, ami az ország déli részén fekvő Shah környéki földgázmezőket hivatott összekötni az északnyugati Habshan finomítójával és a nyugati Ruwais kikötőjével.
A Railway Technology információi szerint az építkezés két szakaszban valósul meg. Először a Shah közelében található földgázmezők és a habshani gázfeldolgozó és -elosztó létesítmény között épül ki a pálya; ezen a részen napi tízezer tonnányi kéngranulátum szállítását tervezik. A második fázisban valósul meg a habshani üzemet és a ruwaisi kikötőt összekötő szakasz, amin napi húszezer tonnányi feldolgozott ként fognak szállítani. A síneken akár kétszáz kilométer per órás sebességgel is lehet közlekedni, azonban a tehervonatok számára a százhúszas óránkénti tempó lesz az engedélyezett maximum.
Az Etihad Rail vezérigazgatója azt nyilatkozta, a stratégiai fontosságú nemzeti projekt gyors fejlődését mutatja az is, hogy a kocsikat az ütemezésnek megfelelően vehették át Abu-Dzabi kikötőjében. Az Abu-Dzabi Nemzeti Olajtársaság (ADNOC) segítségével épülő vasútvonal első fázisa jóval gyorsabban halad, mint várták, így az első kénszállító szerelvény valószínűleg egy éven belül leközlekedhet. Az ADNOC tízmilliárd dollárt költ gázkitermelés-fejlesztési programokra, ami által a kéntermelés jelenlegi évi 1,7 millió tonnás mennyiségét hétmillióra szeretnék felfuttatni 2015-re.
Az International Railway Journal arról számol be, hogy az Etihad Rail a most épülő vonallal együtt körülbelül 1400 kilométeres hálózatát a közeljövőben újabb 628 kilométernyi vonallal szeretné növelni. A projekt megvalósítására már ki is írták a tendereket. A hálózatbővítésnek ebben a második fázisában a most épülő vonallal kötnék össze Musszafa, Kalifa és Dzsebel Ali kikötőit, valamint elérnék a szaúdi és ománi országhatárokat is. A harmadik fázis során 279 kilométernyi új pálya épülne ki az Emirátusok északi részén, valamint elindulna a személyszállítás is. Az így létrejövő hálózat kiszolgálásához nagyjából száz mozdonyra és mintegy ötezer tehervagonra lesz szükség.