Hasznos tippek a fékfolyadék választáshoz
Mi mindent érdemes figyelembe venni a fékfolyadék kiválasztásnál? Milyen tényezők és szempontok bírhatnak döntő jelentőséggel? Egyáltalán mennyit számít a fékfolyadék minősége, és milyen gyakran célszerű cserélni?
A cikkből kiderülnek a válaszok, ugyanis közelebbről is megmutatjuk a fékfolyadék-választás főbb szempontjait.
Miért fontos tényező a fékfolyadék tudatos használata autó tulajdonosként?
Valószínűleg nem túlságosan nehéz kitalálni a dolgot. A fékfolyadék kifogástalan minősége és maradéktalan funkcionalitása ahhoz szükséges, hogy az autóban dolgozó fékrendszer kellő hatékonysággal tudjon dolgozni.
Tehát, példának okáért az OlajShop.hu fékfolyadék kínálatát is erősen javasolt ezzel a szemlélettel áttekinteni. Ahogyan a fékfolyadék időszakos cseréjének, úgy a megfelelő típusának is meglehet a maga hozzáadott értéke.
Utóbbira érdemes egyébként külön is kitérni. Annál is inkább, mivel többféle változatban érhetők el ezek a folyadékok, úgyhogy érdekes lehet megnézni, miben is rejlik a köztük lévő alapvető eltérés.
Miben rejlik az egyes fékfolyadék változatok közötti alapvető különbség?
Megnézve az egyes fékfolyadék változatokat, egy speciális érték rögvest feltűnhet velük kapcsolatban. Ezek az úgynevezett különböző DOT számok. Ezek értelemszerűen szoros összefüggésben vannak a különböző fékfolyadékok tulajdonságaival.
Hogyha konkrétabban is szeretnénk szemlélni a dolgot, a DOT3 / DOT 4 / DOT 4+/ DOT 5,1 fékfolyadékok bázis folyadéka alapvetően egyezik. Név szerint glikol-éterről van szó egyébként. Azt is érdemes tudni, hogy a keverésük nem ajánlott egymással.
Még egy fontos adalékot érdemes hozzátenni a dologhoz, illetve a tájékozódáshoz, méghozzá azt, hogy az emeltebb szabványok gyorsabb reakcióidőt biztosítanak, ha két fékfolyadék esetében egyébként ugyanolyan tulajdonságokról beszélhetünk.
Milyen gyakorisággal ajánlott a fékfolyadék cseréje?
Bár az autósok zöme erre vonatkozóan rendre meglepődik, ugyanakkor kétévente mindenképp javasolt megoldani a fékfolyadék cseréjét, illetve ezen felül minden egyes megtett negyvenezer kilométer után szintén javasolt a csere.
Ennek természetesen megvan a maga racionális indoka, ami arra vezethető vissza, hogy a szokványos, glikoléter bázisú fékfolyadékok sajnos képesek megkötni a levegő páratartalmából származó nedvességet.
Amiből mondhatni egyenesen következik, hogy a forráspontjuk a használat során folyamatosan csökken. Olyannyira elindul ez a fajta folyamat, hogy az alsó határértéket hozzávetőleg két év vagy negyvenezer kilométer megtétele után közelíti meg.
Innentől kezdve pedig egész egyszerűen nincs mire várni. Annak érdekében, hogy a fékfolyadék maradéktalanul képes legyen betölteni a tőle várt funkcionalitást, mindenképp ajánlott a frissítés, vagyis a csere.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!