Három Pesa-mozdonyt bérel az Ecco Rail
A három villamos mozdony beszerzéséről szóló megállapodást a napokban írta alá a lengyel PHU Lokomotive és a gyártó, szintén lengyel Pesa – írja a Railway Gazette.
A Gamma-mozdonycsalád dízelmotorral is felszerelt (a vasúti piacon mostanában népszerű kifejezéssel élve „last mile” kivitelű), Marathon-változatának prototípusát a 2012. szeptemberi berlini InnoTranson mutatta be a Pesa. A PHU most ezt a járművet vásárolta meg, két ugyanilyen, de már új mozdonnyal egyetemben, amelyeket majd az Ecco Railnek ad bérbe. A lízingmegállapodás előtt az Ecco Rail három hónapig tesztelte a prototípus gépet.
A 111Ed gyári sorozatú villamos mozdonyok névleges teljesítménye 5600 kilowatt. A négytengelyes, Bo-Bo tengelyelrendezésű gépek villamos üzemben három kilovoltos egyenáramot használnak. Dízelerőforrásuknak köszönhetően a nem villamosított vágányokon is közlekedhetnek. A Gama Marathon indító vonóereje háromszáz kilonewton, legnagyobb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!