Halad a szekér, az Airbus idei négyszázadik repülőgépét is átadta a megrendelőnek
Júliusban a repülőgépgyártó hetvenhét gépet szállított le, idén összesen pedig már négyszázat, ám a megrendelések elmaradnak a múlt éviektől.
Mozgalmas júliust zárt az Airbus. A múlt hónapban az európai gyártó hetvenhét repülőgépet adott át, összesen negyven megrendelőnek. Az Airbusnak a megrendeléseket illetően is viszonylag erős hónapja volt, a légitársaságok ötvenkilenc gépet jegyeztettek elő, többségüket a Farnborough Airshow-n. A Boeing látványos nehézségei közepette az Airbus üzletmenete stabil, és hamarosan szolgálatba áll az első A321XLR az Iberiánál.
A legnagyobb megrendelés egyébként a Japan Airlinestól érkezett, a havi megrendelések több mint fele: a JAL-lel kötött üzlet húsz A350-esről, valamint tizenegy A321neóról szól. A Virgin Atlantic Airways hét A330-900-ast (A330neo) rendelt, amivel a teljes A330neo flottája tizenkilenc gépre nő. Egy meg nem nevezett ügyfél tizenöt A321neóra jelentette be igényét, a Berniq Airways pedig hat A320neóra. Az év legnagyobb megrendelése ugyanakkor még korábban az American Airlinestól futott be, az amerikai óriás nyolcvanöt A321neóra tart igényt.
Amint arra utaltunk, az európai gyártónak nincsenek olyan nehézségei, mint a Boeingnek. Ugyanakkor figyelmeztető jelnek tartják Toulouse-ban, hogy a 2024. első félévében mindössze 327 megrendelésről számolhattak be, szemben a 2023 azonos időszakában elért 1044-gyel.
Képünkön: a JAL egyik A350-1000 túpusú repülőgépe a Haneda légkikötő betonján
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!