Gulfstream: még mindig a leggyorsabb business jet
A tavalyi év első 3 hónapjában 26 repülőgépet adott el a Gulfstream, a bevétele így 1,3-ról 1,6 milliárd amerikai dollárra nőtt. A cég elsősorban az amerikai piacon sikeres, ott értékesítik a járművek 60 százalékát - közölte Trevor Esling, a cég nemrégiben kinevezett alelnöke. A cég a mélypontot jelentő 2009-es év óta folyamatosan növelte eladásait: három éve összesen 94 közepes és nagy business jetet adtak el, az idei évre pedig 110-re van szerződésük.
A genfi European Business Aviation Convention&Exhibition (EBACE) kiállításon a cég menedzsmentje büszkén jelentette be a cég bővítését. Miközben a Beechcraft csődvédelmet kért tarthatatlan hitelállománya miatt, addig a Gulfstream nemcsak a massachussettsi székhelyen, de a londoni és a pekingi bázisán is növeli a kapacitását. Vagyis nemcsak az értékesítésben, hanem a meglévő ügyfelek kiszolgálásában is erősítenek.
A London melletti Luton repterén lévő bázisuk évente 1000 repülőgépet javít, illetve tart karban, a bázis kapacitását az idei évre megduplázták. A 140 fős cég egy 6800 négyzetméteres hangárban dolgozik, eddig 14 légügyi hatóságtól szereztek be karbantartási engedélyt.
Pekingben pedig közös vállalatot alapítottak a karbantartásra a Grand China Maintenance vállalattal, valamint a Deerjet repülőgép-üzemeltető céggel, a bázis az idén nyílik majd meg. Az ázsiai országban legnagyobb partnerük az egykor budapesti járatot is üzemeltető Hainan légitársaság.
Trevor Esling az ihót arról tájékoztatta, hogy tíz év után visszatért az élet az amerikai piacra, ismét megjelentek a nagy amerikai vállalatok vásárlóik között. A trendet jezi, hogy míg tavaly termelésük 40 százalékát értékesítették az észak-amerikai piacon, addig idén megfordult az arány, és 60 százalék a hazai forgalom.
A repülőgépei gyorsaságáról híres gyár két új típussal is előrukkol az idén: a G650 és a G280 várhatóan még tavasszal megkapja az amerikai szövetségi légügyi hivatal bizonyítványait. A G650 gyorsabb, mint ahogy azt eredetileg tervezték, egy tesztrepülés során Mach 0.995-tel repült, míg a G280-as kistesó takarékosabbnak tűnik a valóságban, mint a tervezőasztalon.