Gerillamarketing a gyakorlatban
A gerillamarketing még nem annyira elterjedt hazánkban, de például a kis költségvetésű politikai pártok már alkalmazták, így benne van a köztudatban, még ha nem is mindenki tudja, hogy éppen a gerillamarketinggel találkozik, amikor színesre festett járdaszakaszokon lépked.
Vagy amikor megáll egy közlekedési lámpánál, és éppen szemmagasságban ránéz a lámpa tartóoszlopára, és színes matricákat lát különböző felhívásokkal. Néhány egyszerű matrica, sok beleölt kilométer, de mindenhol ott van az üzenet, és nem kellett horror árat fizetni egy influenszernek, hogy elmondja, ő csak ezt a terméket használja. De Zuckerberg sem keresett egy fillért sem rajta.
A gerillamarketing azért is fog teret hódítani, mert egyre jobban utáljuk a reklámokat. Egyre több számítógépen jelennek meg a reklámblokkoló alkalmazások, hódít a reklám nélküli televíziós csatorna, a szórólapnak meg azonnal a kukában a helye, a plakátokra nem is figyelünk, annyi van már belőlük.
Ezért van szükség az egyedi, a magas ingerküszöbbel rendelkezők megbökésére alkalmas eszközökre. Ha van egy jó ötlet, azt a közösség felkapja. Szintén láttuk a nagypolitikában, mit lehet elérni három egyszerű karakterrel… Vagy itt van a legnépszerűbb koreai sorozat: a háromszög, a kör és a négyzet egymás mellett egészen új jelentőséggel bír. A reklámmentes filmcsatorna pedig lubickol a nézettségi adatokban.
A gerillamarketing eszközei
A legfontosabb eszköz tulajdonképpen egy jó ötlet. Egy logó - mint ahogyan az előbb említett sorozatnál - bele tud égni az emberek emlékezetébe. Ott vannak az autómárkák. Egy kisgyerek előbb ismeri meg a logót, minthogy tudna bármit is az autókról. Az olyan logók, mint a vöröskereszt, a szárnyas kerék generációkon átívelnek, nagyon erős üzenetet hordoznak. A logó azonosítja a vállalkozást. Ez egy névjegy. Mint Bono színes napszemüvegei, Michael Jackson moonwalkja, stb. Meglátod, tudod, miről van szó.
Ha a logóhoz aztán pozitív gondolatok jönnek, nyert ügyed van. Látsz egy piros autót, mire gondolsz? Ha kicsi a kocsi, akkor Ferrari, ami gyors, erős, drága, ha nagy a kocsi, akkor tűzoltó, tehát segít, számíthatsz rá, megmenti az életed. Csupa megnyerő asszociáció. Ha meglátják a logódat, és az jut eszükbe a vevőknek, hogy ez tényleg jó vétel volt, megoldotta a problémát, akkor jó úton jársz. Ha még az arcodat is adod hozzá, akkor pláne. Az emberek szeretik, ha van kihez kötni egy márkát. Ha van, aki felelősséget vállal érte.
Egy szóvivő élete például ezért nehéz: az arcát adja egy céghez, egy párthoz, intézményhez - bármi is történjék. Te a saját céged, saját márkád szóvivője vagy - bármi is történjék, ezt ne feledd!
Weboldal, mint marketingeszköz
A weboldal remek marketingeszköz. Az ezen keresztül futó kampányokat azonban jobb szakemberekre bízni. Ilyen szakemberek az SR-Marketingnél dolgozók, akik kimondottan webshopmarketinggel foglalkoznak. Segítenek a marketingstratégia kidolgozásában, hiszen anélkül nehéz az élet, ha értékesíteni szeretnél.
Ha van is ismereted a témában, jó, ha tudsz tanácsért fordulni másokhoz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!