Gépjármű márkakereskedők: stagnál az értékesítés

MTI   ·   2012.05.25. 15:26

Ez azt jelenti, hogy Magyarországot még a 2 milliós Szlovénia is megelőzi, a forgalom nagy része pedig a vállalkozásoknak köszönhető, vagyis a magánszemélyek alig vesznek autót – közölte a szervezet ülését követő sajtótájékoztatón Gablini Gábor.

Mint mondta, mindennek nyomán az elmúlt években 60 százalékkal csökkent az új gépjármű értékesítéssel foglalkozó cégek és a szalonok száma, csak azok maradtak, akik hosszú távon elkötelezettek a szakma iránt.

Az elnök a piac egyik legfőbb problémájaként említette, hogy egyes márkaképviseletek virtuálisan, egy napra helyezik forgalomba az autókat és utána reexportálják azokat magasabb árszintű nyugat-európai piacokra. Ennek az lehet a következménye, hogy a gyártók megelégelik a reexportot és árat emelnek.

Szintén kifogásolta, hogy mára az állami közbeszerzés „egy cégcsoportossá" vált és ezeket a járműveket sem a kereskedőhálózaton keresztül vásárolják és javíttatják, hanem egy multinacionális cég bevonásával. Gablini Gábor szerint ez ellentétes azzal a kormányzati törekvéssel, ami a hazai kis- és középvállalkozások támogatását tűzi zászlajára.

Hozzáfűzte, hogy maga a legfőbb ellenőrző szervezet hirdet pályázati győztest óránkénti 1.500 forintos szervízdíjjal, miközben ennyiért nem lehet dolgozni.

Úgy vélte, a Nemzeti Közlekedési Hatóság sem felel meg ellenőrző funkciójának, hiszen nem kontrollálja az illegális szervizeket és alkatrész kereskedőket, az állami vizsgabázisokon pedig „virágzik a korrupció".

Ugyancsak gond, hogy egyes biztosító társaságok valósággal ráerőltetik a készpénzes kárügyintézést az ügyfelekre, ami a feketegazdaságot, a számla nélküli javítások szaporodását erősíti – mondta a GÉMOSZ elnöke.

Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy az idei évre ugyan bővüléssel számoltak ám ez csak a vállalati flottakezelés esetében következett be, a magánszemélyek esetében tovább esett a piac. Sőt attól tartanak, hogy a meglévő portfóliójuk is visszaesik, hiszen immár minden 4. ügyfelük késedelmes fizető és a folyamat egyre gyorsul – tette hozzá.

Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító autóbiztosításokért felelő vezetője arról szólt, hogy a kötelező biztosítások tekintetében az árak mára elérték a mélypontot, a CASCO biztosításoknál pedig további piacszűküléssel számolnak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Közút Haszonjármű

EKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés

iho/közút   ·   2024.06.19. 08:05

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.