Furcsa balesetek: óriásgép a sztráda fölött
James J. így számol be erről:
Éjjel kettőkor kaptam egy hívást, miután a C–5 leszállt. Azt mondták, a vonórúd eltört. A vonórúd 30 láb hosszú, és a végén 10 láb széles. Először azt gondoltam, valaki viccel velem, mivel közölték, pakoljam be a zsákomat. Feleségem nem volt túl boldog, mivel még alig hat hónapja vagyunk házasok. Négy órába telt, mire odaértem, aztán a haditengerészet legénységével sikerült a vonórudat a helyére tenni egy órán belül. Azért tudnod kell, hogy ezt 45 csapszeg tartja össze! Nem sima kis karó.
2003. március 6-án kora hajnalban a félhomályban a virginiai Norfolk tengerészeti állomáshelyen a katonaság legnagyobb szállítógépe fennakadt az I–564 autópálya szegélyén több mint 16 órára. Olyan pozícióban állt meg, hogy nem lehetett kifordítani. A baleset miatt le kellett zárni az egész repteret, csak a helikopterek mozoghattak, az úton haladó sok száz autósnak viszont egyedülálló látványt nyújtott a gép a reggeli forgalmas órákban.
– Olyan, mintha egy óriási épület nyúlt volna be a fejünk fölé – mondta egy autós. A repülőgép orra valóban átívelt az autópálya fölött.
Mivel a repülőgép orra sokkal magasabban van, mint a kerítés, a személyzet nem látta, hogy a pálya mikor ér véget, mikor kell kifordulniuk, így a pilóta simán hagyta a gépet kifutni végig. Az Air Force C–5 Galaxy, a szabad világ legnagyobb repülőgépe, amely majdnem egy futballpályányi hosszú, és olyan magas, mint egy hatemeletes épület, áttörte a kerítést és majdnem az autópályára futott. Teljes terheléssel ez a gép 420 tonnát nyom, a futóművének 28 kerekén oszlik meg ez az irtózatos terhelés.
Sem a norfolki haditengerészeti állomás, sem a Langley Légitámaszpont, amely Hampton közelében van, nem rendelkezett olyan vontatórúddal, amely elég nagy lett volna a gép elmozdításához. Meg kellett várni, míg egy speciálisan kialakított vonórudat szereztek a delaware-i Dover Légibázisról. Amikor ez dél felé megérkezett, hozzákapcsolták a C–5-öt egy traktorhoz, amely sikeresen megfordította, ami délután fél ötre sikerült. Senki és semmi nem sérült meg. Az autópálya forgalmát sem kellett korlátozni.
Aki aznap arra haladt, annak biztos egyedülálló élmény volt!