Frusztrációtól bizalomig, légiközlekedés járvány alatt és után
A jövő hosszútávja: kis reptérről kisebb géppel? Mit akarnak az utasok és mi lehetséges? Az applikáció és a karanténfélelem.
Az utasok egyre inkább bíznak abban, hogy lassan visszatér a normális légiközlekedés, frusztrációt okoznak a jelenlegi korlátozások, de nem teljes a bizalom abban az applikációban, amely az egészségügyi okmányokat jelentené – állítja friss felmérése alapján a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség.
Alexandre de Juniac IATA elnök-vezérigazgató legutóbb a tavalyi keserves évről kiadott jelentés kapcsán sürgette a kormányokat: működjenek együtt az iparággal az oltási folyamat standardizálásában, a tesztelésben és az igazolási rendszerekben, hogy helyreálljon a bizalom a határok megnyitásához.
A légiutasok többsége úgy véli, hogy a Covid nem fog eltűnni egyhamar, de lehet és kell kezelni a helyzetet és együtt élni a veszéllyel.
Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a védekezés és a gazdaság beindítása között – hangzik az egyik tanulság a felmérés adatai alapján. Juniac is azt hangsúlyozza, azt kell megtanulni, hogyan éljünk együtt a vírussal, és figyelmeztet, a kormányok mellett a légitársaságoknak is fel kell készülniük arra a pillanatra, amikor a kormányok megnyitják a határokat.
A jelek szerint az emberek már nagyon várják ezt, A megkérdezettek majd hatvan százaléka tervezi, hogy a járvány visszaszorítása után két hónapon belül repülőgépre ül, hetvenkét százalékuk nem is üzleti okokból, hanem hogy lássa a családtagjait, barátait. Ugyancsak sokan vannak, akik már akkor szeretnének elindulni, ha megkapják az oltást, ugyanakkor a potenciális utasok többsége sem vállalja a repülést, ha karantén fenyegeti. és az utazni vágyókhoz képest jóval kevesebben várnának az első repüléssel, amíg a gazdaság stabilizálódik.
A mobilokon működtethető applikációt a megkérdezettek nyolcvan százaléka használná szívesen, de ugyanilyen arányban nyilatkoztak arról, hogy csak abban az esetben, ha teljes az ellenőrzésük az adataik felett,
hatvan százalék pedig kifejezetten úgy válaszolt, hogy nem használnák az applikációt, ha az adatokat központilag tárolnák. Az IATA vezetője erre reagálva már jelezte, az applikációt az utazók igényei alapján alakítanák, nem lesz központi tárhely, az adatokat mindenki a saját telefonján kezelheti.
Érdekes mellékszála a járványhelyzetnek az utazási igények bizonyos fajta átrendezése, amiről például a világ egyik legkülönösebb repülőtere, a London City kereskedelmi igazgatója beszélt, és amelynek révén
az aprócska, de a brit főváros üzleti központjához közeli repülőtér London egyik interkontinentális légi csomópontjává léphetne elő.
Mint portálunk is beszámolt róla, a British tavaly júliusban leállította az innen Shannonon át működő New York-i járatát, amelyet az A320-as gépcsalád legkisebb tagjával, az A318-assal repült. Ehhez képest a reptér vezetése arra számít, hogy A220-asokkal és E2-es Embraerekkel több társaság épít ki vonalat innen New Yorkba, Torontóba, illetve Dubajba és Dohába. Az ok: az üzletemberek abszolút point-to-point alapon, tehát átszállások nélkül, a nagy repterek kihagyásával, kisebb gépeken és kevesebb utastárssal szeretnének repülni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!