Fontos frissítések
A Mercedes Európa-szerte elterjedt O405 N2-es alacsonypadlós busz megjelenését sok OMSI-játékos várta. Az elkészült járművel azonban igen sok probléma volt a textúrázási hibákon át a modellezésig. Ezt javította ki egy lelkes lengyel csapat, a busz teljesen új hangokat és műszerfalat kapott. Utóbbin megjelent a korábbi változatból hiányolt leszállásjelző-visszajelentés is, és természetesen az új buszon már tökéletesen működnek a visszapillantó tükrök is. Fontos tudni, hogy a járműre mind a három ajtónál szállhatnak fel utasok, így Berlinben ez kevésbé lesz élethű. Utóbbin úgy tudunk segíteni, ha először csak az első ajtót nyitjuk ki. Amikor a felszállók felsorakoztak az első ajtónál, kinyithatjuk a hátsó kettőt is a leszállóknak. A busz kétféle váltóprogrammal tölthető be, mind a kettő ZF gyártmányú.
Elérte végleges változatát a Spandau Xtreme pálya. Az első részt rögtön át is keresztelték Into The West (Irány Nyugat) névre. A két térképen főleg forgalomtechnikai módosításokat hajtottak végre, de a fejlesztő „Mr Drive” csiszolgatta a pálya környezetét is. A kiegészítőnek köszönhetően a körforgalmat már jobban kezeli az OMSI, megszűntek a korábbi torlódások. A második részben hasonló felújítások történtek, és mind a két pályán megjelent az S-Bahn-forgalom. A 130-as és a 131-es buszokra épülő pálya kiegészült az éjszakai N30-as járattal, amely a 130-as egy részét pótolja üzemszünetben. A Going East felújítása – ellentétben az Into The Westtel – azonban nem sikerült tökéletesen. Több helyen is olyan forgalomtechnikai hibákkal találkozunk, amely hatalmas torlódásokhoz vezet. Ilyen Stresow S-bahn állomás közelében a számtalan gyalogátkelő, ahol a hosszú várakozás alatt lesz időnk tanulmányozni, amint a gyalogosok körbe-körbe járják a környező zebrákat, de a 130-as vonal több pontján is torlódások várnak ránk.
Utóbbi hibákat az OMSI pályaszerkesztőjében azonban magunk is orvosolhatjuk. Lépjünk be az OMSI editorjába, amelyet az OMSI parancsikonjának módosításával tudunk elérni. Jobb egér gombbal a „cél” végére másoljuk be a következőt: -editor. Így megnyithatjuk a pályaszerkesztőt, ahol keressük meg a szerkeszteni kívánt vonal könyvtárában található global.cfg fájlt.
Betöltés után a Traffic Rules fület kiválasztva láthatjuk az útelemeket. Ezeket módosítva tudjuk a forgalmat befolyásolni, így ha adott esetben megtiltjuk a balra kanyarodást, akkor megszűnik a torlódás. Így kell eljárni a problémás gyalogátkelőhelyeknél. Amennyiben azt szeretnénk, hogy egy adott utat, útirányt csak a közösségi közlekedés használjon, akkor a „No Unscheduled Traffic” opciót jelöljük ki. Ez annyit jelent, hogy ekkor csak a menetrend szerinti forgalom fog haladni az adott szakaszon. Kijelölés után kattintsunk az útelemekre. A módosítás előtt ne felejtsenek el biztonsági másolatot készíteni! A Spandau Xtreme ezzel szerencsére még nem ért véget, a fejlesztő kis pihenés után kiadja a 236-os buszvonalat, amely a spandaui buszgarázstól indul Haselhorst metróállomásig, mintegy félórás menetidővel. Utóbbi vonal után 2012 elején készülhet el a 134-es és a 135-ös buszt tartalmazó kladow-i kiegészítés.
Új busszal gazdagodott az OMSI-közösség, amely egyben az úttörő szerepet is ellátja, ez az angliai Denis Enviro 500. A háromtengelyes, emeletes busz a szigetország buszaihoz hasonlóan jobbkormányos, az utasok beszállása a menetirány szerinti bal oldalon történik. A buszt 2002 óta gyártják, az itthon is ismert Cummins motorral. A jobbkormányos buszt rögtön kipróbálhatjuk az átalakított Grundorf pályán, vagy a szintén baljáratú Durham vonalon. Utóbbi letöltéséhez – a berlini pályához hasonlóan – regisztrációra van szükség.