Fontos frissítések

iho/vasút   ·   2011.10.30. 10:04
title

A Mercedes Európa-szerte elterjedt O405 N2-es alacsonypadlós busz megjelenését sok OMSI-játékos várta. Az elkészült járművel azonban igen sok probléma volt a textúrázási hibákon át a modellezésig. Ezt javította ki egy lelkes lengyel csapat, a busz teljesen új hangokat és műszerfalat kapott. Utóbbin megjelent a korábbi változatból hiányolt leszállásjelző-visszajelentés is, és természetesen az új buszon már tökéletesen működnek a visszapillantó tükrök is. Fontos tudni, hogy a járműre mind a három ajtónál szállhatnak fel utasok, így Berlinben ez kevésbé lesz élethű. Utóbbin úgy tudunk segíteni, ha először csak az első ajtót nyitjuk ki. Amikor a felszállók felsorakoztak az első ajtónál, kinyithatjuk a hátsó kettőt is a leszállóknak. A busz kétféle váltóprogrammal tölthető be, mind a kettő ZF gyártmányú.

Íme a felújításon átesett Mercedes O405. A képre kattintva galéria nyílik
Elérte végleges változatát a Spandau Xtreme pálya. Az első részt rögtön át is keresztelték Into The West (Irány Nyugat) névre. A két térképen főleg forgalomtechnikai módosításokat hajtottak végre, de a fejlesztő „Mr Drive” csiszolgatta a pálya környezetét is. A kiegészítőnek köszönhetően a körforgalmat már jobban kezeli az OMSI, megszűntek a korábbi torlódások. A második részben hasonló felújítások történtek, és mind a két pályán megjelent az S-Bahn-forgalom. A 130-as és a 131-es buszokra épülő pálya kiegészült az éjszakai N30-as járattal, amely a 130-as egy részét pótolja üzemszünetben. A Going East felújítása – ellentétben az Into The Westtel –  azonban nem sikerült tökéletesen. Több helyen is olyan forgalomtechnikai hibákkal találkozunk, amely hatalmas torlódásokhoz vezet. Ilyen Stresow S-bahn állomás közelében a számtalan gyalogátkelő, ahol a hosszú várakozás alatt lesz időnk tanulmányozni, amint a gyalogosok körbe-körbe járják a környező zebrákat, de a 130-as vonal több pontján is torlódások várnak ránk.

Torlódás a Zeppelinstrasse és a Segefelder Strasse kereszteződésében. Utóbbi abból adódik, hogy túl rövid a balra kanyarodó sáv. Ezen a kanyarodó forgalom szüneteltetésével tudunk segíteni. Ez természetesen nem teljesen valósághű, de alkalmazkodni kell a program sajátosságaihoz

Utóbbi hibákat az OMSI pályaszerkesztőjében azonban magunk is orvosolhatjuk. Lépjünk be az OMSI editorjába, amelyet az OMSI parancsikonjának módosításával tudunk elérni. Jobb egér gombbal a „cél” végére másoljuk be a következőt: -editor. Így megnyithatjuk a pályaszerkesztőt, ahol keressük meg a szerkeszteni kívánt vonal könyvtárában található global.cfg fájlt.

Az említett parancsikon cél fülében ezt kell látnunk (természetesen az OMSI könyvtár a saját elérési útvonalunk szerint nézzen ki)

Betöltés után a Traffic Rules fület kiválasztva láthatjuk az útelemeket. Ezeket módosítva tudjuk a forgalmat befolyásolni, így ha adott esetben megtiltjuk a balra kanyarodást, akkor megszűnik a torlódás. Így kell eljárni a problémás gyalogátkelőhelyeknél. Amennyiben azt szeretnénk, hogy egy adott utat, útirányt csak a közösségi közlekedés használjon, akkor a „No Unscheduled Traffic” opciót jelöljük ki. Ez annyit jelent, hogy ekkor csak a menetrend szerinti forgalom fog haladni az adott szakaszon. Kijelölés után kattintsunk az útelemekre. A módosítás előtt ne felejtsenek el biztonsági másolatot készíteni! A Spandau Xtreme ezzel szerencsére még nem ért véget, a fejlesztő kis pihenés után kiadja a 236-os buszvonalat, amely a spandaui buszgarázstól indul Haselhorst metróállomásig, mintegy félórás menetidővel. Utóbbi vonal után 2012 elején készülhet el a 134-es és a 135-ös buszt tartalmazó kladow-i kiegészítés.

Íme az OMSI legújabb buszai (forrás: www.winsomes3dstudio.com)

Új busszal gazdagodott az OMSI-közösség, amely egyben az úttörő szerepet is ellátja, ez az angliai Denis Enviro 500. A háromtengelyes, emeletes busz a szigetország buszaihoz hasonlóan jobbkormányos, az utasok beszállása a menetirány szerinti bal oldalon történik. A buszt 2002 óta gyártják, az itthon is ismert Cummins motorral. A jobbkormányos buszt rögtön kipróbálhatjuk az átalakított Grundorf pályán, vagy a szintén baljáratú Durham vonalon. Utóbbi letöltéséhez – a berlini pályához hasonlóan – regisztrációra van szükség.

Kapcsolódó hírek