Folytatja az együttműködést a Nikrasa platformok alkalmazásában a TX Logistik és a Wascosa
A két cég a közelmúltban kötött keretmegállapodást a már meglévő partnerség jövőbeli bővítésére.
Mindenekelőtt a tehervagonbérlés területén meglévő együttműködés kibővítéséről, valamint a Nikrasa (a céges írástan szerint: NiKRASA) szállítórendszer alkalmazásának kiterjesztéséről van szó. Ezek szerint a megoldást már évek óta alkalmazó TX Logistik, úgyis, mint Európa egyik legnagyobb vasúti árufuvarozási vállalata, első lépésben 125 Nikrasa panelre jelentette be igényét a tehervagonkölcsönző és -kezelő Wascosánál, hozzávetőlegesen hárommillió euró értékben. A TX Logistik a kezdetektől úgy alkalmazza a Nikrasa-rendszert, hogy ahhoz minden piaci szereplő szabadon hozzáférhessen.
Az innovatív, a kombinált szállításban alapvetés Nikrasa platform lehetővé teszi a nem daruzható félpótkocsik hatékony és gyors kezelését. Ennek a jelentősége abban rejlik, hogy az európai közúti áruszállításban résztvevő, valamivel több, mint másfél millió félpótkocsinak mindössze körülbelül az egytizede daruzható. A platform használata lehetővé teszi a normál, tehát az intermodális fuvarozásra nem átalakított félpótkocsik vasúton történő szállítását a daruzható félpótkocsik (!) szállítására alkalmas vasútikocsi-típusokon. Méghozzá azért, mert a félpótkocsi és a szállítóplatform, a Nikrasa-keret egyetlen egységet alkot, és a vasúti teherkocsira emelés ugyanúgy zajlik, mintha daruzható félpótkocsiról lenne szó. A terminál betonjáról a vasúti kocsira daruzás művelete körülbelül két és fél percig tart, ugyanannyi ideig, mint a daruzható félpótkocsik esetében.
A TX Logistik egyébként Magyarországon is alkalmazza a rendszert.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!