Fogyatkozó gázolajfüst

iho   ·   2013.05.15. 16:30
00

A GYSEV a nyugat-dunántúli vonalak fokozatos átvételekor leszögezte: igyekszik teljes hálózatán a villamos vontatást bevezetni. A 16-os vonalnak csak a Szombathely–Porpác közti, a 20-as számú Budapest–Székesfehérvár–Szombathely vonallal közös szakasza fölött, Porpácig feszült eddig a drót, a Mosonszolnokig hiányzó 87 kilométer villamosításának kivitelezőjéről döntenek most.

A villamosítással egy időben az állomásokat is korszerűsítik: nyolc állomáson és hét megállóhelyen épül SK+55-ös peron, korszerűsítik a térvilágítást, valamint a távközlési és biztosítóberendezéseket. A tender kiterjed a korszerűsítéssel összefüggő pályamunkákra is: 6025 méter hosszban száz kilométer per órás sebességre alkalmas új pályát fektetnek le, 1600 méteren javítják az alépítményt, tizenegy állomáson elektromos váltófűtést építenek be, öt kitérőt cserélnek ki. Az ajánlattételi határidő 2013. június 27., sikeres tender esetén a villamosítás 2015 októberére készülhet el.

Egyre kevesebb lesz a nem villamosított vonalak száma a Dunántúlon. Hamarosan elkezdik a 16-os és a 17-es villamosítását is, így Szombathelytől már csak a  kőszegi vonal marad dízeles. 2013. április 14-én Szombathelyről gyorsít ki a 311-es Szergej Zalaszentiván felé.<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Tóth Márk)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.