Figyelem, állások: rengeteg pilótát keres az easyJet!
Az easyJet bejelentette, hogy több mint 450 új pilóta toborzását kezdi meg. A pozíciók egyaránt nyitottak a karrierjük elején álló kadétok, illetve a más légitársaságoktól érkező tapasztalt másodpilóták előtt. Száznegyven, már a kötelékben dolgozó első tiszt kapitányi rangra pályázhat.
A 450 pozícióból 400 kadétoknak és másodpilótáknak szól, 50 pedig az úgynevezett Direct Entry Captain típusba tartozik. Utóbbi azoknak a pilótáknak szól, akik az adott repülőgéptípuson elegendő tapasztalattal bírnak, hogy azonnal kapitányként, ne pedig első tisztként kezdjék meg a munkát.
Az easyJet jelenleg több mint 245 géppel repül több mint 800 útvonalon, 31 országban, így az újonnan jelentkezők egy olyan vállalathoz csatlakoznak, amely jelenleg is a növekedés egy különösen izgalmas szakaszában van, hangsúlyozza közleményében a társaság. A felvételt nyert pilóták az easyJet hálózatán állhatnak szolgálatba a 28 európai bázis valamelyikén.
Az easyJet korábban bejelentette, hogy növelni szeretné női pilótái számát. Az easyJet kötelékében és az iparágban a pilóták mindössze hat százaléka hölgy. A légitársaság a következő két évben célul tűzte ki, hogy ezt a számot megduplázza, így a hölgy pilóták aránya elérheti a 12 százalékot. Ennek előmozdítása érdekében a jelenlegi felvételi rendszerben hat női jelentkező számára ösztöndíjat biztosít, zárul a cég közleménye.
A légitársaság weboldlán látható állásajánlatok majd mindegyikénél világossá válik, hogy a cég lehetőség szerint már kiképzett másodpilótákat keres, ATPL szakszolgálati engedéllyel, legalább ötszáz órás gyakorlattal valamely Airbus-típuson, CATA III kvalifikációval és persze az adott bázisnak megfelelő érvényes munkavállalási engedéllyel. Esetenként kadétképzésre is van lehetőség, például a svájci bázisnál, de ehhez egy az easyJet által elismert repülőiskola előzetes elvégzése is szükséges, például a CAE-Oxford Aviation, a CTC Aviation, vagy a Swiss Aiation Training.
Van ezen kívül MPL (Multi-crew Pilot Training), ami két éves képzés, a társasággal szerződésben álló kiképző cégekkel, ennek végeztével a jelentkező második másodpilótaként kezdheti a karrierjét.
A kapitányok iránti követelmények feltétele például az amszterdami központ esetében: az illető jelenleg is kapitányi beosztásban dolgozzon valamely légitársaságnál, valamely Airbus-típuson (320, 330, 340), legalább 4000 repült órával rendelkezzen, ebből ezer órát kell felmutatni gépparancsnokként. CAT-III kvalifikáció, 5-ös szintű angol nelyvtudás és olyan európai állandó lakóhely is szükséges, amelyről akadálymentesen elérheti a jelentkező az easyJet teljes desztinációs hálózatát.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!