Európai bírósági döntés: jár a kártalanítás...
·
2018.03.08. 07:55
Az a légitársaság, amely jelentős késés miatt egy átszállásos repülőútnak csak az első szakaszát valósította meg, a kártalanítás érdekében a végső célállomás helye szerinti bíróságok előtt is perelhető - közölte az Európai Unió Bírósága.
Az ügy előzménye, hogy légi utasok az Iberia és az Air Berlin légitársaságoknál csatlakozást magukban foglaló repülőutakat foglaltak Spanyolországból Németországba. Az út első szakaszát a spanyol társaság jelentős késéssel zárta, így az utasok lemaradtak a csatlakozásról és csak több órával később érkeztek meg Németországba. Az érintett utasok a német bíróságokhoz fordultak, hogy a légi utasok jogairól szóló uniós rendelet alapján kártalanítást követeljenek az első járatot üzemeltető légitársaságtól.
Az uniós bíróság ítéletében megállapította, hogy a németországi végső célállomás nemcsak a második légi járatot, hanem az első, spanyolországi belföldi utat illetően is a nyújtandó szolgáltatások teljesítési helyeként tekinthető akkor is, ha a két légi járaton a szállítást két különböző fuvarozó végzi.
A bíróság hangsúlyozta, hogy egy teljes repülőút egységes foglalása esetén minden érintett légifuvarozó kötelezettsége, hogy az utast a kiindulási pontból, az átszállást biztosító repülőtér érintésével a célállomásra szállítsa. Ennek értelmében a kiinduló és az átszállási pont közötti első, késéssel közlekedő járatot üzemeltető céget az utasok a célállomás szerinti bíróságon is perelhetik.
Az ügy előzménye, hogy légi utasok az Iberia és az Air Berlin légitársaságoknál csatlakozást magukban foglaló repülőutakat foglaltak Spanyolországból Németországba. Az út első szakaszát a spanyol társaság jelentős késéssel zárta, így az utasok lemaradtak a csatlakozásról és csak több órával később érkeztek meg Németországba. Az érintett utasok a német bíróságokhoz fordultak, hogy a légi utasok jogairól szóló uniós rendelet alapján kártalanítást követeljenek az első járatot üzemeltető légitársaságtól.
Az uniós bíróság ítéletében megállapította, hogy a németországi végső célállomás nemcsak a második légi járatot, hanem az első, spanyolországi belföldi utat illetően is a nyújtandó szolgáltatások teljesítési helyeként tekinthető akkor is, ha a két légi járaton a szállítást két különböző fuvarozó végzi.
A bíróság hangsúlyozta, hogy egy teljes repülőút egységes foglalása esetén minden érintett légifuvarozó kötelezettsége, hogy az utast a kiindulási pontból, az átszállást biztosító repülőtér érintésével a célállomásra szállítsa. Ennek értelmében a kiinduló és az átszállási pont közötti első, késéssel közlekedő járatot üzemeltető céget az utasok a célállomás szerinti bíróságon is perelhetik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!