Érdekes járatok: Wizz Abu Dhabi Moszkvába, Air Serbia Havannába

iho/repülés   ·   2022.08.09. 09:00
DSC04375_retus_small_ok

Az Oroszországgal szembeni szankciók komoly üzleti esélyt nyújtanak azoknak a társaságoknak, amelyekre nem vonatkoznak megkötések.

Az ukrajnai háború közepette nyilván sokak felkapták a fejüket a hír hallatán: a Wizz Air októbertől tervezi járatai felújítását Vnukovo repülőterére. Hogyan lehetséges ez a szankciók megléte mellett? Hát úgy, hogy ez a Wizz Air nem „az a” Wizz Air, a magyarországi székhelyű cég, amelyre nyilván érvényesek az európai uniós döntések, hanem a leányvállalat, amelynek székhelye bőven Európán kívül esik: Abu-Dzabi, és amelynek négy gépe a helyi lajstromot viseli.

Természetesen a járat is az Öböl-menti térséget köti össze az orosz fővárossal, amelynek tehetősebb polgárai az őszi-téli időszakban eddig is szívesen utaztak melegebb égtájakra. Egyébként az Emirátusokban bejegyzett cég korábban már működtette ezt a vonalat, igaz, annak a pandémia vetett véget, de most járvány nincs, és a nemzetközi szankciók sem akadályozzák a régi-új légi kapcsolatot.

(fotók: Wizz Air)

És a jelek szerint más légitársaságok is szívesen kihasználják, hogy az orosz utasok számára plusz légikapcsolatokat hoznak létre a korlátozások ellenére. Korábban beszámoltunk arról, hogy a Turkish Airlines szinte az Aeroflot jegyében repül interkontinentális járatokat, többek közt azokkal a gépekkel, amiket az orosz nemzeti légitársaság nem vehetett már át, viszont kellettek a törököknek. Az Airbus, nyilván a törökök és talán az oroszok elképzelései szerint is, legalábbis olyan festéssel adott át egy gépet a török cégnek, amely megtartotta az eredeti megrendelő színeit, és adott esetben a Turkish utasszállítóból könnyen lehet megint Aeroflot-gép, ha a helyzet ezt majd egyszer megengedi.

Van egy olyan új járatbejelentés is, amely a neten elszórt feltételezések szerint szintén elsősorban orosz állampolgárok javát és majd a téli üdülését szolgálja, ez pedig az Air Serbia terve, ugyancsak a következő menetrendi időszakra időzítve az indulást: a Belgrád–Havanna vonal megnyitása.

(fotók: ExYou Aviation)

A légitársaság elnökének bejelentése nem érinti a lehetséges utasok körét, de az már a háború első szakaszában világos volt, hogy Moszkva és Európa között leginkább a Turkish és az Air Serbia tartja fenn a légi kapcsolatokat. Az Air Serbia gyakorlatilag megduplázta a járatai sűrűségét Moszkva és Belgrád között.

A geopolitikai helyzet okozza azt is, hogy új úticélokat kellett keresni hosszú távon. A légitársaság egyetlen, nagy hatótávolságú szélestörzsű gépét, egy A330-200-ast, 2016-os beszerzése óta elsősorban Belgrád és New York között repültették, mostanra ez a desztináció éppenséggel nem számít túl népszerűnek, ezért gondolkodott a cég az utasszállító jobb kihasználásáról.

Ami elgondolkodtató, az az, hogy Havanna már jónéhány éve felkerült a lehetséges desztinációk közé, a pandémia előtti időszakban azonban az utazásszervezők és az Air Serbia csak egy 15 naponta üzemeltethető charterre talált elég utast, most viszont a nyilatkozatok szerint sűrűbb menetrend szerinti repülésekről lenne szó. Nos ezt magyarázzák az interneten egyesek azzal, hogy elsősorban Moszkvából nagy számban érkező és átszálló oroszok juthatnak majd el a szerbiai gép révén az oroszok által korábban amúgy is kedvelt karibi üdülőhelyre, ami a jelenlegi viszonyok között magából Oroszországból direkt járatokkal elérhetetlen.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek