Épül a pápai nagyhangár: alapkőletétel

iho   ·   2015.04.20. 18:00
cim

Ünnepélyes keretek között fektették le a Stratégiai Légiszállító Képesség Program Hangár Komplexumának alapkövét a Magyar Honvédség Pápai Bázisrepülőterén, olvasható a kivitelező KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. közleménye. A SAC Hangár Komplexum a legjelentősebb eleme annak az infrastrukturális beruházási projektnek, amelyet a Stratégiai Légiszállító Képesség Program hajtott végre a Pápai Bázisrepülőtéren. A SAC (Strategic Airlift Capability), azaz a nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség Program 12 tagország, köztük Magyarország számára biztosítja a stratégiai katonai légi szállítás lehetőségét.

Amióta 2008-ban Magyarország lett a programnak otthont adó bázis, azóta folyamatos beruházások történtek a Pápai Bázisrepülőtéren a SAC flotta azon három Boeing C-17 Globemaster III teherszállító, sugárhajtóműves repülőgépének üzemi körülményeinek javítására. A Hangár Komplexum 2016-os befejezése lesz a legfontosabb mérföldkő a SAC Program eddigi beruházásai között.

A SAC Hangár Komplexum egy repülőgép szerelő hangárból, egy karbantartó létesítményből, illetve egy irodaházból áll. A nagyjából 20 ezer négyzetméter alapterületű komplexum ad helyet a SAC folyamatosan működő üzemi létesítményeinek, amelyek a program teljes időtartama alatt, azaz minimum 30 évig fogják ellátni feladataikat.

A Stratégiai Légiszállító Képesség Program szintén lehetőséget biztosít a hatalmas C-17 repülőgéptípus szervizelési és karbantartási munkálataira a Pápai Bázisrepülőtéren, amely alacsonyabb karbantartási költségeket és magasabb repülőgép rendelkezésre állási rátát fog eredményezni az összes SAC nemzet számára.

Az alapkőletételi ünnepségen a Stratégiai Légiszállító Képesség Programot Wiek Noldus, NSPA NAM Programigazgató és Frank Rombouts ezredes, a Nehéz Légiszállító Ezred parancsnoka képviselte, Szalados László kíséretével, aki a Hangár Komplexumot kivitelező cég, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. vezérigazgatója.

A Stratégiai Légiszállító Képesség Program (SAC) 2008-óta 12 partner nemzetnek biztosítja a hozzáférést a katonai légiszállítás lehetőségéhez, három Boeing C-17 Globemaster III működtetése révén. A Stratégiai Légiszállító Képesség Program székhelye a Magyar Honvédség Pápai Bázisrepülőtere. A SAC tagállamai a NATO tagsággal rendelkező Magyarország (a programot befogadó ország), Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia, az Egyesült Államok, és a NATO Békepartnerség tagjaiként Finnország és Svédország. Minden résztvevő országot megillet bizonyos mennyiségű repülési óra az SAC C-17-es repülőgéppel, hogy szolgálják a saját nemzetük védelmét, eleget tegyenek NATO-, EU- vagy ENSZ- kötelezettségeiknek, illetve humanitárius segítséget nyújtsanak.

A SAC szervezetek műveleti egysége a Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing (HAW)) és a NATO Támogatási és Beszerzési Ügynökség (NSPA) Légiszállítás Menedzsment (Airlift Management (NAM)) Programirodája, mely a beszerzési és fenntartási hatósága a SAC C-17 fegyver rendszernek, továbbá telephelyi és adminisztrációs támogatást is biztosítanak a HAW számára.

A Boeing szerződéses viszonyban áll a SAC-kel, technikai támogatást biztosítva a C-17-es repülőgép számára.

A KÉSZ Csoport 32 évvel ezelőtt kezdte meg működését, mára holdinggá vált, amely több mint 1500 munkavállalót foglalkoztat. A KÉSZ Csoport építette fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Sky Court épületét, a Daimler Mercedes kecskeméti gyárának jelentős épületeit, valamint a KÉSZ volt a kivitelezője a budapesti Kossuth tér felújításának is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek