Eltűnik a Nógrád Volán Pestről, a VT Transman marad

iho/közút   ·   2012.04.12. 09:50
localo400

A BKV és a BKK igazgatósága április 11-én döntött három BKV-s alvállalkozói pályázatról. Ezeket azért írták ki, mert a jelenlegi szerződések április végén lejárnak, derül ki a BKK közleményéből.

Mindhárom részt 25-25, legfeljebb 8 éves, legalább az első és a második ajtónál alacsonypadlós jármű 2 évig történő (egy évvel meghosszabbítható) üzemeltetésére írták ki. Az első rész a Nógrád Volán Zrt., a 2. és 3. rész a VT Transman Kft. lejáró szerződése szerinti alvállalkozói teljesítmények pótlását célozza.

Az Ikarus 263-as volt az első alvállalkozói típus Budapesten<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Az 1. rész érvényes ajánlat hiányában eredménytelen lett, a 2. és 3. részt az egyedüli érvényes ajánlatot benyújtó VT Transman Kft. nyerte meg. Az Orangeways City Kft. ajánlatai sajnálatosan egy súlyos hiba, a megfelelő ajánlati biztosíték hiánya miatt a vonatkozó jogszabályok előírásai szerint érvénytelenek lettek, fogalmaz a közlemény.

Az Orangeways City Kft. által benyújtott ajánlati biztosíték nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, az ajánlati biztosíték hiánya a közbeszerzési törvény előírása szerint azonnali érvénytelenségi ok, jogszerűen hiánypótlására sincs mód. Az ajánlati biztosíték az ajánlatkérő védelmét, a szerződéskötés – ajánlattevőnek felróható okból történő – elmaradása esetén a kompenzálásra vonatkozó pénzügyi garanciabiztosítást szolgálja. Az Orangeways City Kft. ezen törvényi előírásnak fizetési garancia benyújtásával kívánt eleget tenni, az azonban nem felelt meg a jogszabályban foglalt formai követelményeknek, ugyanis nem arra jogosult szervezet állította ki.

A nyertes pályázó a következő vonalakon fog tervezetten május 1-jétől szolgáltatást végezni: a 2. rész eredményeként a 8-as, 53-as, 58-as, 112-es, 114-es, 141-es, 150-es, 250-es, 250A, 213-as, 214-es jelzésű autóbusz-vonalakon, illetve a 3. rész eredményeként a 11-es, 26-os, 91-es, 111-es, 118-as, 133-as, 115-ös, 134-es, 155-ös, 156-os, 212-es, 218-as, 291-es jelzésű autóbuszvonalakon.

A vonalak pontos rendje a többi folyamatban lévő részajánlati csomag eredménye függvényében változhat. A nyertes vállalkozó az eddig is használt, részben alacsonypadlós (Volvo Alfa Localo típusú) járművekkel szolgáltat, az érintett vonalakon a BKV magaspadlós járműveivel vegyesen, így biztosítva az akadálymentes szolgáltatást ezeken a vonalakon.

A BKV alvállalkozóinak szerződése 2012. április 30-án lejár, így összesen 98 db forgalmi jármű pótlására van szükség. A BKV folyamatosan járműhiánnyal küzd, az elöregedett járművek üzemben tartása egyre nagyobb gondot jelent, jelenleg naponta sajnálatosan 20-25 jármű hiányzik az utcákról, a saját járműparkjából tehát a májustól kieső teljesítmények pótlására nem képes.

Az 1. rész (Nógrád Volán eddigi teljesítményei) tekintetében az eljárás eredménytelen, a teljesítmények pótlására – a többi rész eredményességétől függően – a BKK minden jogszerű intézkedést meg fog tenni, és a nyári iskolaszünetig a teljes körű honosításra váró használt autóbuszok átmeneti forgalomba helyezése is felmerül lehetőségként. Információnk szerint a Budapestről felszabaduló kocsikra nem tart igényt a Nógrád Volán, azokat a VT-Transman fogja átvenni. Elképzelhető tehát, hogy ezek a kocsik fognak közlekedni a korábbi nógrádos alvállalkozói vonalakon.

A részben alacsonypadlós Alfa Localók több vonalon is közlekednek a Nógrád Volán és a VT Transman állományából

A BKK közleménye hangsúlyozza, hogy itt most még nem az új autóbusz-üzemeltetési modellről van szó, ezek a korábbi alvállalkozói szerződések folytatásának tekinthetők. Sőt, az első három részen túl a 4., 5. és 6. pályázati csomag is a lejáró alvállalkozói teljesítmények pótlását célozza, elsősorban a VT Transman Kft. lejáró szerződései nyomán kieső teljesítmények biztosítását. A csomagok 15-15 darab autóbuszra szólnak, az 5. és 6. csomagban 100 százalékos opciós lehetőség mellett.

A 4. rész elvárásai az első hárommal megegyezők, míg az 5. és 6. csomagban 1+1 éves időtartamra az üzemben lévő, a BKV járműparkjának jelentős részénél jobb állapotú, 12 év alatti használt autóbuszokkal is indulhattak az ajánlattevők, tekintettel arra, hogy a rövid időtartam alatt egy korszerűbb busz beruházása nem térül meg, vagy csak irreálisan drágán. Valószínűsíthető, hogy az utóbbi két csomag a VT-s MAN-ek üzemének további két évvel történő kitolásáról szól. A 4., 5. és 6. részajánlatban nem került még sor a végleges ajánlatok beadására és eredményhirdetésre.

A további, 7. és 8. részajánlatokkal kapcsolatos elvárások ezen túlmutatnak, azok már az új autóbusz-üzemeltetési modell részének tekinthetők, melynek keretében új, korszerű járművekkel, magas szolgáltatási szinten szolgáltató operátorok jelentkezését várja a BKK, itt azonban az eredményhirdetésre később kerülhet csak sor, az eljárás még tárgyalási szakaszban tart.

A Nógrád Volán autóbuszainak helyére talán a 28-37-es villamospótlón debütált Mercedes Citarók lépnek?

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.