Élményvonatozás a 40-es tetején: szintet lépett a Kelenföld–Százhalombatta szakasz
Üzembe helyezték az új elektronikus biztosítóberendezést, a korszerű utastájékoztatási- és távközlési rendszereket, valamint az ETCS pályamenti alrendszert is telepítették és teljes körűen felújították a vonalszakasz felvételi épületeit is.
Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer elsődleges feladata a pályamenti berendezések és a vontatójármű közötti kapcsolat megvalósításával a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának növelése.
A szakaszra a vonatforgalom szabályozására modern, emelt sebességű térköz és állomási elektronikus berendezéseket telepítettek. A 40a vonalon kiépült a központi forgalomirányító központ, amely lehetővé teszi a vonatforgalom teljes automatizálását, és nyomon követését, továbbá a forgalom egy központból történő irányítását és szabályozását.
Az utazóközönségnek elengedhetetlenül fontos tájékoztatásokat és adatokat korszerű hangos- és vizuális utastájékoztató rendszerek biztosítják az állomásokon és megállóhelyeken. Az utasok kényelmét infokommunikációs rendszerek – INFO oszlopok – segítik és biztonságukat fejlett kamerarendszerek garantálják.
A vasútközlekedéshez szükséges energiaellátást az Érden telepített vontatási alállomás fejlett XXI. századi transzformátorai szolgáltatják.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, európai uniós forrásból valósult meg. A kivitelezést a Siemens KLBA Konzorcium végezte, nettó 16 milliárd 600 millió forint értékben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!