Egymillióból húszezren kaptak rendszámot
A havonta egyszer megrendezett alkalmon 19 926 regisztrációt adtak ki, ami azt jelenti, hogy minden 53. jelentkező kaphatott augusztusban jogot arra, hogy legálisan forgalomba helyezze autóját. A várólista igen hosszú, a legutóbbin 110 ezren voltak az új próbálkozók.
A forgalomkorlátozást és környezetvédelmet szolgáló rendszer tavaly januári bevezetése óta rendkívüli mértékben megnőtt az igénylők száma, és vannak olyanok, akik a kezdetektől várnak a szerencséjükre.
A China Daily című angol nyelvű napilap összeállításából kiderül az is, hogy a hiába váró régi jelentkezők egyre szkeptikusabbak, s többen nehezményezik, hogy egyesek lényegében autóvásárlási szándék nélkül is próbálkoznak.
Tizenöt évvel ezelőtt még csak egymillió gépkocsi volt a pekingiek tulajdonában. 2010-ben 800 ezer új autót helyeztek forgalomba, s ezzel számuk 4,76 millióra emelkedett. 2012 elején lépte át a főváros az ötmilliós határt. A hatóságok szerint az adminisztratív intézkedésnek köszönhetően kisebb a nyomás a főváros útjain, de egy tavaly elvégzett közvélemény-kutatásban a válaszadóknak csak kilenc százaléka vélte úgy, hogy a sorsolás enyhített a pekingi közlekedés dugókkal súlyosan terhelt helyzetén.
Az utóbbi években bebizonyosodott, hogy a kínai nagyvárosok képtelenek befogadni a hatalmas autóállományt, Kína-szerte újabb és újabb metropolisok nyúlnak a forgalomba helyezhető autók számának visszafogásához. Legutóbb a dél-kínai Kanton vezette be az új rendszámok kiadásának korlátozását. Júliustól 10 ezer darabban határozták meg a felső határt.
Sanghajban aukción lehet az új rendszámtáblákhoz jutni, a kikiáltási ár már meghaladta a 60 ezer jüant (2,1 millió forint).