Egyelőre nem szélesítenek autópályát
A fejlesztési listán nem szerepel az M1-es és az M7-es kétszer háromsávosra bővítésének előkészítése, a Világgazdaság értesülései szerint az új kormánybiztos, Homolya Róbert kinevezése állhat a háttérben. Homolya koordinálja ugyanis az IKOP és a CEF forrásaiból finanszírozott fejlesztéseket. A portál kormányzati forrásokra hivatkozva közölte: a 2024-es olimpia sikeres pályázata felgyorsíthatja a munkát. Ezen kívül több más projektet is töröltek a listáról, például a Szombathelyt elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok előkészítését, az 52-es főút M5-ös–Békéscsaba szakaszának négysávúsítását és a veszprémi Aranyosvölgy fölötti új viaduktot. Az IKOP-listán azonban továbbra is szerepel az M0-ás körgyűrű befejezése: a 10-es és a 11-es út közötti, részben alagútban vezető északi szakasz már tervezés alatt van, az M1-es és a 11-es út közötti nyugati szakasz tervezését előkészítik. Ez a két szakasz, amelyekkel az M0-ás építése végre befejeződne, a hegyi terep miatt az eddigi legnagyobb költségeket emésztené fel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!