e320-asok már London és Brüsszel között is

iho/vasút   ·   2017.05.30. 18:45
400px_eurostar_e320

Habár a típus csak május 28-ától szállít menetrendszerűen utasokat a két európai metropolisz között, a bemutatkozás már néhány nappal korábban megtörtént egy bemutatóút során. Az e320-asok 2015 novembere óta közlekednek, a tizenhatkocsis szerelvényeket eddig kizárólag a London–Párizs viszonylatban lehetett igénybe venni. Az új vonatokkal Decembertől Rotterdam és Amszterdam is elérhetővé válik, jövőre pedig a dél-angliai Ashforddal bővül a paletta.

Párizs után már Brüsszelt is meghódították az Eurostar legújabb e320-as Siemens-motorvonatai (fotó: Railway Gazette)

A londoni központú Eurostar vasúttársaság két adagban összesen tizenhét e320-ast vett a Siemenstől, eddig tizenkét szerelvény állt forgalomba. A fennmaradó öt motorvonatot 2018-cal bezárólag veheti át a konzorcium. A Global Rail News arról ír, hogy a nagysebességű Velaro-platformon alapuló e320-on a Siemens még jobban elosztotta a vontatási rendszereket, továbbá húsz százalékkal több utas befogadására képes: az e320 nyolcszázkilencvennégy ülőhelyet kínál, száznegyvennéggyel többet, mint az Eurostarnál eddig kizárólagosnak számító e300-as Alstom-szerelvények. A világhírű olasz Pininfarina-műhely által tervezett motorvonatokon természetesen vezeték nélküli internetet is igénybe lehet venni, amivel akár háromszáz órányi szórakoztató műsort tölthetnek le az utasok a beépített médiaközpontból.

A járműveket egymilliárd fontos beruházási programjának részeként szerezte be az Eurostar. A program során megújul a társaság négy Alstom-vonata (három már el is készült), Brüsszel-Midin és a párizsi Gare du Nordon pedig fejlesztik az Eurostar-terminálokat. Előbbinél kibővítették az indulási várótermi részt, még hatékonyabbá vált a check-in terület, a nyári üdülési csúcsidőszakra pedig új arcfelismerő E-útlevél-kapukat állítanak üzembe. A francia fővárosban új üzleti társalgó várja az utasokat – számol be az International Railway Journal.

Az Eurostar International Limited (röviden: Eurostar) többségi tulajdonosa ötvenöt százalékkal a francia nemzeti vasút SNCF, de a kanadai Caisse de dépôt et placement du Québec, a Hermes Infrastructure és a belga nemzeti vasút SNCB/NMBS is tulajdonjoggal bír.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek