Drót az északi parton
A hatvanegy kilométeres szakasz fölé a drót a legjobb esetben már a 2017-es vizes VB-re elkészülhet, így akár Flirt motorvonatokkal is utazhatnak a hosszú távú versenyekre, amelyeket Balatonfüreden rendeznek majd.
A közelmúltban egy kormányhatározat háromszázmilliárd forintot ajánlott meg a Balaton fejlesztésére, ennek harmadát tennék ki a vasútvonal korszerűsítési munkái. Ebben a projektben – hogy uniós támogatásokra is pályázhassunk – a felsővezeték építésén kívül az utasforgalmi létesítményeket is fel kell újítani, 55 centiméter magas, akadálymentesített peronokat kell építeni például. Az állomásépületek felújítása azonban nem része a projektnek, a balatoni vasútállomások korszerűsítésére külön négymilliárd forint szerepel egy kormányhatározatban.
És hogy miért éppen Aszófő? Itt lehet a legkönnyebben az országos villamos hálózathoz csatlakozni, ezért a vontatási alállomást ide célszerű telepíteni. Ezen kívül kiépítésre vár a központi forgalomirányítás, a villamosításra és a biztosítóberendezésekre egyaránt 70-100 milió forint közötti összegekkel számolnak – írja a Magyar Hírlap.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!