Dél-afrikai minidízel a láthatáron
A dél-afrikai Grindrod Locomotives a fokföldi (1067 milliméteres) nyomtávú, apró dízelgépet elsősorban tolatási mozgásokra és rövidtávú szerelvénytovábbításra fejlesztette ki. A gyártó reméli, hogy az új típussal megfelelő piacra találhat a már eredetileg is használtan beszerzett, mára végképp kiöregedő mozdonyaikat megfizethető árú gépekkel leváltani igyekvő vasúttársaságoknál.
A Railway Gazette arról ír, hogy a GS7-sorozat szíve a Caterpillar 522 kilowatt teljesítményű C18-as dízelerőforrása és egy háromfázisú váltóáramú generátor, amely által a kéttengelyes, negyven tonna tömegű GS7S2C típus száz, a hatvantonnás háromtengelyes GS7S3C pedig százötven kilonewton folyamatos vonóerőt képes leadni. Az indító vonóerő mindkét verziónál 200 kilonewton, amely nagyrészt a nehéz, acél mozdonyszekrénynek köszönhető: a jármű tengelyenként húsz tonnával terheli a sínt. A kis dízelgép digitális vezérlőrendszerrel van ellátva, a mozdonyvezető kényelméről légkondicionált vezetőfülke gondoskodik. A mozdonyok legnagyobb sebessége kilencven kilométer per óra, áruk 750 ezer dollár.
A Grindrod reméli, a minidízelekből rendelni fog több helyi arany- és platinabánya, amelyek vegyesen használják a Transnet levedlett fővonali dízeleit és egy-két új gyártású mozdonyt is az érc a bányáktól a feldolgozóüzemekhez történő elszállításához. A gyártó két GS7-essel már el is kezdte a terhelési teszteket egy, a Dél-Afrikai Köztársaság Free State tartományában található aranybányánál.
A Grindrod még viszonylag új szereplőnek számít a dél-afrikai vasúti piacon. A gyártó pretoriai üzeme eddig nyolcvannyolc fővonali mozdonyt épített meg. A termelés a közeljövőre nézve is biztosítottnak tűnik, mivel több afrikai vasúttársaság is rendelt a Grindrodtól mozdonyokat – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!