Csalagúti teherforgalom az Alstom Prima II-vel

iho/vasút   ·   2012.10.03. 19:35
Jelenleg a tehervonatokat a kifejezetten csalagúti használatra gyártott Class 92-es mozdonyokkal továbbítják, melyeknek azonban nincs engedélyük a francia vasúthálózaton történő közlekedésre. Az Eurotunnel a nyílt hozzáférés ösztönzésén munkálkodik, így júliusban megállapodást kötött a Kormányközi Bizottság biztonsági hatóságával arról, hogy inkább az ún.

Átjárhatósági Műszaki Előírásokat – angol rövidítéssel: TSI – alkalmazzák a tehervonatokra, mint a korábbi Csalagút-specifikus szabályzatot. A már TSI-kompatibilis Prima II a szeptember 29-éről 30-ára virradó éjszaka végrehajtott teszten gyári beállításokkal vontatott egy 950 tonnás szerelvényt. A gép a francia oldalon 22 óra 20 perckor haladt be a Csalagútba, majd számos vontatási-, fékezési- és áramszedő-próba után helyi idő szerint hajnali 3 óra körül bukkant elő az alagút brit végén.
Ellenkező irányban is végeztek próbákat, melyek reggelre értek véget. A Groupe Eurotunnel vezérigazgatója szerint az Eurotunnel által megvalósítani kívánt nyílt hozzáférés fejlesztésének lényeges része lehet az új járművekre történő engedély megszerzése.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.