Új vasúti terminál épülhet Piacenzában
Az olasz közlekedési minisztérium elfogadta a Milánó és Bologna közé tervezett létesítmény tervét.
Az olasz közlekedési minisztérium elfogadta a Milánó és Bologna közé tervezett létesítmény tervét.
A létesítmény vasúti infrastruktúrájáért eddig az olasz nemzeti infrastruktúra-kezelő Rete Ferroviaria Italiana (RFI) felelt.
Valós esély van arra, hogy néhány mozdony 2026-ig nem közlekedhet számos európai vasútvonalon.
A Firenzétől északnyugatra fekvő Prato és Bologna közötti pályát annak érdekében fejlesztik, hogy az azon található alagutak alkalmassá váljanak a félpótkocsik és a 2896 milliméter magas, úgynevezett High Cube konténerek szállítására.
Az olasz infrastruktúra-kezelő RFI egy kétmilliárd eurós szerződés keretében bízott meg egy hazai konzorciumot a Battipaglia–Romagnano szakasz megtervezésével és megvalósításával.
A hétkilométeres, föld alatti pályaszakasz és a Belfiore vasútállomás 2,7 milliárd euróból valósulhat meg, várhatóan 2028-ra.
Az olasz infrastruktúra-kezelő RFI az Impresa Pizzarotti & C és a Saipem vállalatok konzorciumát bízta meg a több mint egymilliárd eurós beruházással.
Nem kizárt, hogy Budapesten is egyszerűen valamilyen elektromos interferencia okozza a felújított metrószerelvények állandó problémáit.