Kombiverkehr: a legrosszabb esetben le is állhatunk!
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
Szeptember 1-jével több mint tizennégy százalékkal nő a költség. A Hungrail úgy véli, versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, ezért folytatódhat az áruk elvándorlása a magyar vasútról.
Néhány napja vette át a DB InfraGo a német vasúti infrastruktúra működtetését, és a DB Netz utódcég máris bejelentette: 2024 decemberétől 13,4 százalékkal tervezi emelni a hálózat-hozzáférési díjakat. Ezzel párhuzamosan a vasúti árufuvarozás állami támogatása az elképzelések szerint jelentős mértékben, 49 százalékkal csökken.
Az ibériaiak nem megfelelően vették át és alkalmazták a vasútra vonatkozó uniós előírásokat.
A vasúti árufuvarozók szerint akár 30-50 százalékos áremelést eredményezne az új díjszabási rendszer.
A lépés a jövő évi állami költségvetés módosításának része. A cél a koronavírus-pandémia vasúti közlekedésre gyakorolt hatásainak mérséklése.
A pluszbevételt az infrastruktúra fejlesztésére tervezi költeni az ukrán állami vasúttársaság. A lépés azonban kontraproduktív lehet.
Németországtól Olaszországon át Franciaországig ideiglenesen eltörölték a pályahasználati díjat, vagy legalább jelentős kedvezményt nyújtanak belőle. A hazai szereplők álláspontja: várakozó.
A nehéz időkben válságkezelő menedzserre van szükség a cseh közlekedésügyi miniszter szerint. Az új vezető a ČD Cargo eddigi vezére, Ivan Bednárik lehet.
Annyira nagy a baj, hogy mindhárom személyszállítási szolgáltató közösen fordult kérésével a kormányfőhöz.
A vasúti pályahasználati díjból származó bevétel márciustól júniusig 203 millió koronával volt kevesebb.