Stratégiai cél Pest főutcájának megújítása
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK elhatározása több mint köztérmegújítás: a Nagykörút reformja gazdaságfejlesztési és városrehabilitációs program.
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK elhatározása több mint köztérmegújítás: a Nagykörút reformja gazdaságfejlesztési és városrehabilitációs program.
A szakasz tervezett megújítása hozzájárul az élhetőbb és fenntarthatóbb városi környezet kialakításához: további útvonalon lehet majd kerékpárral biztonságosan közlekedni, megújulnak a járdák és a zöldfelületek, továbbá akadálymentesek lesznek a kereszteződések.
Budapest zöldebb, közlekedése még biztonságosabb lehet: a Fővárosi Közgyűlés március 26-i, szerdai ülésén jóváhagyta a BKK nagykörúti fejlesztésének tervezésére vonatkozó feltételes közbeszerzés elindítását.
Véget ért a társadalmi egyeztetés: a kérdőívet csaknem tízezren töltötték ki, a válaszadók 92 százaléka fontosnak tartja a Nagykörút fejlesztését, amely olyan lépéseket jelenthet, mint a zöldfelületek bővítése és az üzletek árufeltöltésének rendezett megoldása.
A BKK az erzsébetvárosi, terézvárosi, józsefvárosi és ferencvárosi nyílt fórumok során a helyiekkel és minden érdeklődővel megismerteti a fejlesztés részleteit, majd meghallgatja véleményüket a Nagykörút valamennyi megújuló funkciójáról.
A támogatási szerződés leendő megkötésével a BKK folytathatja kerékpárosbarát és közlekedésbiztonsági fejlesztéseit, amik a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva hozzájárulnak az élhetőbb, fenntarthatóbb városi környezet kialakításához.
XXI. századi emblematikus főútként születhet újjá a Nagykörút a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között.
A pályakarbantartás szombattól a Podmaniczky utca és a Margit híd térségében folytatódik.
A felújításra három, különböző költségvetésű javaslatcsomag is készült, ami alapján a Nagykörút megújítása ütemezetten és szakaszosan tud megvalósulni a következő években.
November 2-ától indul a Nyugati téren és a Jászai Mari téren a Szent István körúti kerékpársáv kialakítása.
Hatan sérültek meg a balesetben, a rosszul lett villamosvezetőt a tűzoltók vágták ki a vezetőállásból.
A Huszár sori és a Móricz Zsigmond utcai szűkületnek lesz vége.
A Magyar Autóklub országos elnöksége érdemi együttműködést vár a főpolgármestertől a budapesti közlekedés, így többek között a kerékpársávok kérdésében.
A részben járdára terelt nagykörúti kerékpárút politikai kompromisszumnak lehet jó, de a Nagykörút élhetősége és jövője szempontjából biztosan rossz lépés.
Ha annak idején Reitter Ferenc látványos tervei megvalósulnak, ma a buszok és a 4-6-os villamosok mellett hajók is közlekednének a Nagykörút nyomvonalán.