A Hitachi építheti ki az ETCS-t az új Divača–Koper vágányon
Az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer megvalósítása körülbelül 12,2 millió euróba kerül.
Az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer megvalósítása körülbelül 12,2 millió euróba kerül.
A Divača–Koper vasútvonal kulcsfontosságú új műtárgyán – és az új második vágányon – várhatóan 2026-ban indulhat meg a forgalom.
Mindeközben a Luka Koper forgalmi rekorddal zárta 2023-at, a minap pedig új kamionterminált adtak a kikötőben.
A nemzetközi szállítmányozó új, speciális tengeri gyűjtőkonténeres szolgáltatást vezet be a Kínából Európába tartó veszélyes árukhoz.
Az első tehervonat 2026-ban mehet végig a huszonkét kilométer hosszú sínpáron.
A Törökországon keresztül vezető fuvar célja a zsúfolt fekete-tengeri áthajózás kikerülése.
Az EU Oroszországra kivetett tizedik szankciócsomagja magába foglalja a kettős felhasználású áruk és lőfegyverek Oroszországon keresztül harmadik országba történő tranzitjának tilalmát, mely hatással lehet a Kína és Európa közötti vasúti árufuvarozásra is.
A Kopert Divačával összekötő, új, huszonhét kilométeres vasútvonal jelentős plusz szállítási kapacitást nyújt majd a fontos adriai-tengeri kikötőnek.
Megújult a Zidani Most–Celje pályaszakasz, megszüntetve a Koper és Šentilj közötti szűk keresztmetszetet – ráadásul jóval olcsóbban, mint tervezték.
A PKP Cargo International a szlovéniai Koper és a csehországi Mělník között fuvaroz konténereket vasúton.
A Luka Koper megkezdte a kikötői I. móló déli részének bővítési munkálatait.
Az AWT Vectronja volt az első, amelyik egészen az adriai kikötőig mehetett vonatával.
A szlovén kormány csaknem egymilliárd eurós kiemelt projektje, a Koper–Divaca vasútvonal huszonhét kilométer hosszú szakaszán egy második vágány építése jelenleg a közlekedési tárca legnagyobb projektje, amelynek több kudarc után némi „löketre” van szüksége – mondta az STA-nak adott interjújában hétfőn Alenka Bratusek miniszter.