Teherkocsi-javításban is jók az ukránok
A nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) üzemei 7088 teherkocsit hoztak helyre január elejétől április végéig.
A nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) üzemei 7088 teherkocsit hoztak helyre január elejétől április végéig.
Az ukrán vasúttársaságnál az európai típusú gabonaszállító vagonok, valamint a fedett, de gabonaszállítóként is használható, univerzális kocsik előállítása lesz a prioritás.
Az Oroszországot sújtó uniós szankciók okán gyakorlatilag megszűnt a kelet–nyugati irányú forgalom.
A Bajkál–Amur fővonalon (BAM) található, fontos műtárgyban az ukránok hajthattak végre szabotázsakciót, ezzel megbénult Oroszország Kínával való fő vasúti összeköttetése.
A pálya az ukrán határ közelében fekvő Rosztov-na-Donutól vezet majd az oroszok által 2014-ben elfoglalt félszigetig.
A szlovák Tatravagonkától vásárolnak száztizenöt új gyártású járművet.
Az idei év első kilenc hónapjában 51,5 százalékkal nőtt az árumennyiség 2022 megfelelő időszakához képest. Egyre nagyobb a kínai gyártású autók aránya.
Az Ukrán Vasutak és a Howard G. Buffett Alapítvány elindította a világ első konyhavonatát. Ez az autonóm, síneken haladó kifőzde képes meleg ételeket előállítani és elszállítani Ukrajna városaiba a súlyos logisztikai és villamosenergia-hálózati, továbbá gáz- és vízellátási károkkal sújtott, valamint a megszállt területeken.
A Baltikumon át is lehetne szállítani, de ez csak akkor lehetséges, ha az Európai Bizottság vállalja az irányítást.
A 37,6 millió eurós kölcsönből a közel másfél éve zajló háború során jelentősen megrongálódott infrastruktúrát építik újjá.
A pénzforrást az ország nyugati része és az Európai Unió közötti vasúti összeköttetések fejlesztésére fogják felhasználni.
A 71 millió eurós program a Bălți–Ungheni és a Kisinyov–Căinari szakaszok rekonstrukcióját foglalja magába, melyek az ukrán exportfuvarok szempontjából lényegesek.
Az ukránok megállapodtak az Európai Bizottsággal, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül jutnak forrásokhoz.
A vasúttárság dízeles áramfejlesztő generátorokkal fog gondoskodni a villamosított teher- és személyszállító vasútvonalak folyamatos betáplálásáról.
Az Európai Bizottság egyezségre jutott Bulgáriával, Lengyelországgal, Magyarországgal, Romániával és Szlovákiával az ukrán gabona szállításáról, melynek nagy része vasúton zajlik.