Kulcsmenedzsment- és monitoring rendszer a hazai vasúthálózaton
Magyarország az Európai Unió felé tett vállalásainak megfelelően elkezdte az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) rendszer kiépítését.
Magyarország az Európai Unió felé tett vállalásainak megfelelően elkezdte az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) rendszer kiépítését.
Úgy tűnik, a GSM-R technológia már nem jelenti a csúcstechnológiát.
A MÁV Rail Tours és a G. Tim-Co. műhelyében építették át a járművet. Érdekes futópróbán vett részt csütörtökön.
A 12,7 kilométer hosszú Poprád–Lucsivna szakaszt huszonöt hónap alatt újítják fel 97,5 millió euróért.
Modern vasúti forgalomirányítási rendszert vesz használatba idén a MÁV és a GYSEV. A több éves kiépítés, telepítés és tesztelés befejeződött, az alapot az úgynevezett GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) projekt első üteme adja, amely fokozatosan kiváltja a régi, különféle megoldásokból álló, analóg vasúti rádiós rendszereket, és előremutató változásokat hoz a vasúti közlekedésben.
Sikeresen befejeződött a magyarországi GSM-R hálózat kiépítésének első fázisa.
Az AŽD Praha saját tulajdonú vasútvonalán tesztelné az önvezető vasúti járműveket 2020-tól.
Összesen 222 kilométer hosszú vasútvonalat kívánnak lefedni GSM-R rendszerrel Csehországban.
58 milliárd 800 millió forintért végzik el a 2. ütem tervezési és kivitelezési munkáit.
Eljátszottunk a gondolattal, milyen közlekedési beruházások valósultak volna meg – vagy éppen nem –, ha már korábban álljt parancsolunk az Uniónak. A vaspályák helyzete.
A hardver megvan, a szoftver viszont egyáltalán nem működik. Pedig már 2015 óta használni kellene. Uniós pénzből készült el a rendszer, amelyet most a jelek szerint vissza kell fizetni, sőt meg is büntethetik Magyarországot.