Uniós kölcsönből épülhet újjá egy albániai vasúti szakasz
A TEN-T VIII-as korridor részének számító Durrës–Rrogozhina vonal modernizálásához az Európai Beruházási Bank (EIB) adna körülbelül 90 millió eurót.
A TEN-T VIII-as korridor részének számító Durrës–Rrogozhina vonal modernizálásához az Európai Beruházási Bank (EIB) adna körülbelül 90 millió eurót.
A jelentős támogatásról a két kontinens pénzügyi intézményei nemrégiben állapodtak meg az EU és Közép-Ázsia közlekedési kapcsolataival foglalkozó globális befektetési fórumon.
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) 41,2 milliárd euró hitelt nyújt az ország vasúti infrastruktúrájának újjáépítéséhez.
A Baltikumon át is lehetne szállítani, de ez csak akkor lehetséges, ha az Európai Bizottság vállalja az irányítást.
Az ukránok megállapodtak az Európai Bizottsággal, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül jutnak forrásokhoz.
Az uniós források új körével számos közúti és vasúti beruházását finanszírozhatja a V4-es ország.
Az EU jóváhagyásával 1,1 milliárd euróval enyhítik a vasúti szektor égbe szökő villamosenergia-árait.
A program során többek között új teherkocsikat és nagyteljesítményű villamos mozdonyokat szerez be a spanyol nemzeti vasúttársaság.
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 43 millió eurós hitelt nyújt a szerb állami vasúttársaság teherfuvarozási ágának, amit gördülőállomány-fejlesztésre használhatnak fel.
Az Európai Bizottság a múlt héten fogadott el egy 450 millió eurós támogatási programot.
Ukrajna a fókuszban, a fehérorosz határnál fekvő, az eurázsiai vasúti árufuvarozásban eddig jelentős szerepet betöltő, lengyelországi terminál háttérbe szorult.