Buszgyártás vagy használt jármű?

iho   ·   2016.11.17. 10:27

Az Omnibusz blog idézi a közelmúltban megtartott 47. Autóbusz szakértői tanácskozáson elhangzottakat, itt a Nemzeti Buszbeszerzési Bizottság egyik tagja, Borbélyné dr. Szabó Ágnes, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési ügyekért felelős főosztályvezető-helyettese az idei évet jelölte meg utolsónak, amikor nagy  mennyiségű használt jármű érkezhet Magyarországra. Viszont épp aznap írta ki a Volán Buszpark Kft. a tendert újabb 138 használt járműre, amelynek szállítása 2017-ben esedékes.

A leromlott (bár lassan cserélődő) buszállomány, az anyagi források megléte vagy nemléte, a magyar gyártókapacitás sok mindennek szabhat korlátokat. Míg Csehország évi 3000 autóbuszt gyárt (és értékesít), idehaza is szükség lenne nagyjából évi 1500 új – lehetőleg saját gyártású – járműre. Ezzel szemben a Kravtex a tenderek győzelmével is nagyjából kétszáz buszt értékesíthet 2016 végéig, a budapesti metrópótlás körül továbbra is felcsapnak a viták, nem tudni, újat vagy használtat, magyart vagy külföldi gyártásút szereznek-e be a fővárosban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.