Bum-bum, aztán repülünk tovább
A vizsgálat szerint a Domogyedovóban történt felszállás közben az Emirates Boeing 777–200ER típusú gépének személyzete nagy zajt hallott, amiről később kiderült, hogy komoly hajtóműhiba jele volt.
A műszerfalon ezek után 16 percen keresztül jelentek meg különféle hibaüzenetek: tolóerő-aszimmetria, turbinahőmérséklet-emelkedés, de az EK132-es járat pilótái csak a Dubaiban történt eseménymentes leszállás után jelentették mindezt – írja a Flight International.
Az amerikai NTSB vizsgálói az idén tavasszal történt incidens kapcsán azt is megállapították, hogy a gép berendezései még órákkal később is hibaüzeneteket küldtek a műszerfalra. A tolóerő-aszimmetria jelzés megjelenése például egyben azt is közli a személyzettel, hogy a repülésvezérlő számítógép automatikusan kitérítve tartja az oldalkormányt, hogy így tartsa egyenesben a gépet az egyik hajtómű működési zavara ellenére.
Leszállás után derült ki, hogy komoly darabok hiányoznak a jobb oldali Rolls-Royce Trent 800-as hajtómű belső burkolatából és a sugárfordító berendezésből, de ugyancsak hiányzott kb. három négyzetméter a hajtómű külső borításából is. A fúvóka ugyancsak megsérült. Mindehhez képest az egyik futómű egyik kerekén is egy 36 centis vágást találtak. A hiányzó hajtóműburkolat-darabok egy részét a moszkvai repülőtéren találták meg.
A 14 éves A6–EMH lajstromjelű Boeing 777-es 62 ezer órát repült az incidensig és 13 ezer ciklust teljesített. Az NTSB jelentése egyelőre továbi részleteket nem tartalmaz, például hogy vajon milyen eljárásokat követett a személyzet a nagy zaj és a hibaüzenetek megjelenésekor, illetve hogy kötelező lett volna vagy sem a visszatérés a sérült géppel a kiinduló repülőtérre.