Buszokat bérel a BKV

iho/közút   ·   2012.04.28. 16:40
kvw967

A hónap végén lejárnak a BKV buszos alvállalkozói szerződései, ez pedig komoly hiányt okoz a főváros közösségi közlekedésében. A baj megelőzésére a BKK már hónapokkal ezelőtt kiírt egy új tendert buszos vállalkozások számára. Ez még nem a "nagy" tender, ebben csak 110 buszt szeretne alvállalkozókkal üzemeltetni a főváros közlekedését szervező BKK. A pályázati kiírás szerint - mivel itt gyorsan üzembe kell állítani a buszokat - még nem új buszokat kért a közlekedési központ, hanem megelégszenek használt buszokkal is.

A Nógrád Volán kocsija a főváros egyik leghosszabbra nyúlt vonalán, az 5-ös járaton

A tender ugyan eredményesen zárult, de a hiányos pályázat miatt kizárt Orangeways City megtámadta az eredményt, ezért amíg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatot hoz a szerződésről, addig a budapesti buszüzemeltetés komoly gondok elé néz. A BKV saját járműállománya már nem alkalmas ekkora kiesés pótlására, ezért a szakembereknek más megoldás után kellett nézniük. A nemrég beszerzett, 30 darab használt Mercedes Benz Citaro típusú busz egy része már üzembe állt, a napokban az utolsó 6 darabot is átvette a BKV, de ez még önmagában kevés lenne a menetrend tartására.

A buszüzemeltetésért felelős szakemberek pofonegyszerű megoldást találtak. A tender megtámadása miatt új üzemeltetővel ugyan nem köthetnek szerződést, de azt nem tiltja semmi, hogy az átmeneti időszakra buszokat béreljen a BKV. Az április 30-án lejáró szerződés miatt az eddigi alvállakozók pedig munka nélkül maradnak, de a buszok a garázsokban maradnak. Ezeket a városi közlekedésre kialakított buszokat pedig logikus döntés visszabérelni az átmeneti időszakra - így a főváros nem marad busz nélkül, és meg tudják várni a KDB döntését is az új alvállalkozói szerződésekkel kapcsolatban.

Alvállalkozói busz a 120-on

Cikkünk írása közben már meg is jelent a BKV honlapján a felhívás autóbuszok bérletére, amely értelmében csak a buszokat fogják bérelni, azokat a BKV meglévő járművezetői vezetik majd. Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy az 5 darab busz egyhónapos bérletére kiírt pályázaton kik indultak, de csak néhány olyan cég működik, amelynek a garázsában budapesti közlekedésére kialakított, legfeljebb 22 éves buszok álldogálnának.

Az alvállalkozóknál dolgozó járművezetők viszont valószínűleg munka nélkül maradnak, ők készítették az alábbi videót, amivel elköszönnek Budapesttől.

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.